Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Hux-flux så bodde vi på hotell...

Av Helga - 23 mars 2008 20:25


Vi var lite "wild and crazy" igår och bestämde oss hux-flux för att ta in på hotell över natten istället för att sitta och köra fram och tillbaka vilket också kostar pengar och möda... Det fanns inga hotellrum på orten där sonens turnering spelades men vi fick rum ca två mil därifrån.


När vi sett på en massa matcher åkte vi till vårt hotellrum och åt thaimat som vi köpt och till det hade vi med oss vin och påskmust. En okonventionell men mysig påskafton blev det...


Idag har vi först njutit av hotellfrukosten - det är väl det bästa med att bo på hotell. Jag kan ju äta hotellfrukostar lite då och då men de andra i familjen tycker naturligtvis att det är hellyxigt! Sedan har det varit matcher för hela slanten resten av dagen.


Nu var det skönt att komma hem och äta riktig mat och packa upp. Imorgon är det flyga som gäller igen!

Rösta?


Detta ser väl charmigt ut?

 
 
-Nena-

-Nena-

23 mars 2008 20:52

Det där lät ju inte alls dumt.
Vi har sagt många gånger att vi skulle ta in på hotell en natt och bara njuta men det har bara blivit en tanke...än.

Ha det så bra

http://nena.bloggagratis.se

 
evans

evans

23 mars 2008 22:31

Det finns verkligen inget godare än hotellfrukost! Speciellt inte om man har gott om tid på sig.

http://evans.blogg.se

 
britten

britten

24 mars 2008 09:11

ser ut som ni haft en härlig påsk...det där vinet gjorde inte ont att smaka kan jag tänka...ha det fortsatt bra

http://pyrobritt.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

24 mars 2008 10:19

Godförmiddag. Men så trevligt påsk på hotellet där är ju en annorlunda tillställning, Skönt att slippa köra och greja sen hemma med massa jox. Klokt beslut du tog där. Ja bilden är charmig tycker jag med. antar att du redan är uppe i det blå nu när jag skriver för detta är daterat den 23 o nu är det en ny dag ha det bra du flygande ängel...:)

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

24 mars 2008 10:22

Nena; Det kändes lysigt minsann... gör det någon gång!

Evans; Ja, det är härligt!

Britten; Det var verkligen supergott!

Fjonkan; Japp, här är det jobb som gäller idag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

24 mars 2008 15:35

Åh, vad härligt att bara ta in på hotell utan att ha förbokat... Det är oftast då det blir mysigast!
Hotell frukost var länge sedan... Men till torsdag blir det Tallin färjan (två nätter på färjan och en natt i Tallin)!Det ska bli så gott med hotell frukost!!
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
helga

helga

24 mars 2008 17:03

Ugglan; Vad roligt att ni ska till Tallinn - det är så fint där...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

24 mars 2008 18:49

Så'n där hux-flux-lyx borde man kosta på sej lite nu å då...varför gör man inte det *funderar*
Hotellfrukost är ju inget man säger nej till...

http://undercover.bloggagratis.se

 
Hannele

Hannele

24 mars 2008 22:23

Bra idé.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga

helga

25 mars 2008 08:43

UnderCover; Ja, hux-flux är bra :)

Hannele; Ja man har sina ljusa stunder ibland!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards