Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 november 2007

En amerikansk klassiker...

Av Helga - 16 november 2007 14:54

När jag var 19 år reste jag tillsammans med en kompis genom USA med greyhound-bussar och på slutet av vistelsen i USA flög vi till US Virgin Islands, St Thomas, och bodde på en camping i ungefär en månad. Vi hade båda jobbat ett år efter gymnasiet för att ha råd med den här resan...


På den där campingen blev vi bekanta med många olika människor, bl a med två amerikanskor som en dag bjöd oss på peanut butter and jelly-smörgåsar. De hade en burk färdigblandat jordnötssmör/marmelad och vi trodde inte våra ögon.


 Detta är en klassiker i USA...


Trots att jag är vuxen nu, eller iaf borde vara det, kan jag tycka det är gott ibland med en sådan häringa macka. Idag blev det en knäckis med just jordnötssmör och marmelad till fikat.


Och vad säger du nu då?

 
 
Åsa

Åsa

16 november 2007 19:02

Jag såg det med när vi var i USA, vilken blandning! Jag testade dock inte... kanske lite fegt... =)

http://wessand.blogg.se

 
kicki

kicki

16 november 2007 19:27

Ja får frossa när jag tänker på vad du har på smörgåsen, och herre gud...Helga....det kan väl ändå inte vara gott...tacka vet jag skinka eller ost...Ha det gott i helgen när du är ledig.
Kramen på dej från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
helga fnissar

helga fnissar

16 november 2007 20:00

Kicki; Kul att kunna chocka dig lite...

Åsa; Ja, det är en osannolik blandning, men god!

http://www.helga.bloggagratis.se

 
Tant Tagg

Tant Tagg

16 november 2007 20:52

Jordnötssmör och hallonsylt. Det är också en amerikansk klassiker. Eller är den kanadensisk? Kanske är det en gammal klassiker? Före marmeladens tid, då?
Gott? Nja....

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
helga

helga

16 november 2007 21:41

Tant Tagg; En delikatess till hör jag...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Hannele skrattar

Hannele skrattar

17 november 2007 23:02

Men vi har ju kaviar och bananblandning :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
helga fnissar

helga fnissar

18 november 2007 11:15

Hannele; Ja, det låter ju som en blandning för mig ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards