Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Bild på en fin hylla...

Av Helga - 15 oktober 2007 08:34

Alla utom jag har stuckit iväg till jobb och skola och jag är också i startgroparna för att åka ut till Arlanda för ett jobbpass.


Igår kväll när vi kom hem från matchlokalen var vi alla trötta och hungriga och fick se till att få mat i oss mat snabbt för att vända den nedåtgående trenden. Efter det stack jag till affären för att bunkra lite inför veckan och passade också på att panta en halv säck med burkar och petflaskor från kioskhelgen.


Lite matchställstvätt för sonens lag fick det också bli. När alla matchställen är använda  blir det tre maskiner tvätt och häng. Sedan var det skönt att krypa ner i den goa sängen...


Nu är det nya tag som gäller och jag önskar dig en underbar dag!


Den här fina hyllan kom min son hem med från slöjden härom dagen och den ska vi hänga på väggen i hans rum och ställa hans fina konfirmationspresenter på. Vi kanske kan hänga några medaljer på knopparna.






 
 
Filifjonkan tittar in

Filifjonkan tittar in

15 oktober 2007 10:01

Godförmiddag
ja det var väl en fin hylla duktiga de är ungarna,Kul att ha hans grejor på prishylla,, Ja dessa matchkläder urk,,minns så väl en hel väska med dem som luktade urk och nästan högg efter en. Fnissar ,,Alla strumpor sen att para ihop alla tröjor att vika ja lite piller var det men kul..

http://filifjonkan-se

 
helga

helga

15 oktober 2007 10:03

Ja du Fjonkan, du har varit med du...samma unkna lukt där hör jag ;). Ha det så gott!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

15 oktober 2007 12:06

Vilken fin hylla som sonen gjort. Kul när de kommer hem med sina alster.
Ha en bra måndag

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

15 oktober 2007 14:46

Hej.

Vad kul när dom kommer hem med något som man ser vad det föreställer he he he

Hoppas du haft en bra dag på jobbet

Kramar om

 
kicki

kicki

15 oktober 2007 14:51

Ni verkar ha haft en lika dan helg som vi brukar ha,,vad gör man inte för barna, kvittar va stora de än blir så är man med och hjälper till, vår minsta är ju snart 21 men vi är med hela tiden ändå..
Kalvdans har jag ätit många gånger, när jag gör den så har jag kardemumma i råmjölken, sen skall jag ha hjortronsylt till, å det är så gott...
Fin hylla sonen har gjort, den blir fin att ställa priser på den.
Matchkläder ja,,,det är urk, sonen spelade ju innebandy och fotboll till för bara ett år sedan, det går ju bra när man kan hänga ut dem på sommaren på tork men så här på höst och vinter är det lite svårt, vi har ingen tvättstuga eftersom vårt hus är från 1800 talet utan bara ett litet rum för tvättmaskin och torktumlare, det hängde alltså kläder överallt i detta hus...
Ha det gott.kramen kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards