Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 september 2007

God mat och en charmig film...

Av Helga - 5 september 2007 18:36

Vi fick oss en god middag på hotellets restaurang tillsammans med en kollega från en annan besättning. Jag tog kycklingfilé med rostade grönsaker, en god sås, ris och sallad. Till det drack jag en superb ramlösa årgång -07 (läs om flaskvatten nedan).


På eftermiddagen tittade jag på en film på rummet som hette "Music and lyrics" med Hugh Grant och Drew Barrymore. Den tycker jag var lite småmysig och charmig. Betyget blir G+.


Visste du att;


Det tar 9 sekunder innan vi bestämmer oss för om vi gillar någon eller inte.


1800000 böcker av Stieg Larsson har sålts.


Den svenska konsumtionen av flaskvatten förra året ledde till utsläpp av 34000 ton koldioxid.


26000 mord har den genomsnittliga 18-åringen sett på TV.


985000 personer såg "Söderkåkar" i TV4 i måndags.


Där fick du dig lite nödigt och onödigt vetande till livs.


ThanX, C U L8er!

 
 
Karin

Karin

5 september 2007 21:05

"Too dee", att det var så många som såg "Söderkåkar"!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards