Inlägg publicerade under kategorin Humor

Av Helga - 21 maj 2014 17:05

Idag bjuder jag på två bilder av våra grannar. De bor nära oss och de äter och vilar mest hela tiden.  Ganska slöa typer egentligen...

Men ack så fina...

Vår dotter ska resa iväg igen i sommar och den här gången blir det en volontärresa till Tanzania. Resan, som är bokad genom Kilroy, ska avslutas med en semestervecka på Zanzibar. Sonen har ju nyligen varit i Bristol och i London och har planer på en längre resa till Asien i höst. Jag vet inte riktigt hur det blev så här - att mina ungdomar är så restokiga!?

Idag har vi ordnat med en extra reseförsäkring och ett nytt kreditkort till dottern. Vaccinationerna är klara och snart ska malariatabletter inhandlas. Ibland blir jag sugen att vara så där fri och bara sticka iväg men när man har hus och hem, jobb och stuga blir man inte fullt lika spontan tyvärr. Det är tur att jag har fått resa så mycket genom jobbet! Nu övernattar vi visserligen mest i Svenska städer, men förr kunde vi få sova över i de allra flesta Europeiska huvudstäderna...

#resa #flygvärdinna #grannar #humor #helga #får #lamm #natur

Av Helga - 14 maj 2014 19:16

Jomenserru... nu har jag förflyttat mig från norr till söder och sover på ett flygplatshotell som jag brukar kalla "lilla huset på prärien". Jag har just varit nere och köpt mig en kvällsmacka, ätit den, kollat upp lite inför morgondagens flighter och nu är det rast och vila tills imorgon bitti.

Riktigt spännande - intresseklubben antecknar

Idag har vi varit igång i  drygt 11 timmar och mot slutet av dagen började det märkas. Jag skulle be en kollega om en smoothie ur hennes cafévagn men sa att jag ville ha en påse nötter. Hon gav mig en påse nötter och jag såg nog väldigt förvånad ut. Jag insåg att jag bett om helt fel vara och vi fick oss ett gott skratt mitt i tröttheten och förvirringen...

Här kommer nu två bilder från ett vårligt Luleå. Det är ju inte lika mycket vår som här i Skåne men fint var det ändå...

#vår #luleå #resa #flyg #flygvärdinna #helga

Av Helga - 13 maj 2014 11:43

Så, nu är jag ute och snurrar igen... On the road again - so to speak...

Nya fem dagar på turné och jag hoppas familjen inte utesluter mig när jag är borta så mycket!!??

Nyligen skulle jag till Luleå och vi bestämde oss för att ha lite trevligt tillsammans hela besättningen. Vi gick och åt lunchbuffé på Kulturens hus. Vi hade så mysigt så vi bestämde oss snabbt för att döpa om Luleå till Kuleå.

Sen så var det kanonväder också med sol, sol, sol.  Då bestämde vi oss för att Luleå skulle få heta Honoluleå istället...

Här är en bild från förra veckan då jag också var i Luleå. Detta är isbrytarna som verkar ha det ganska lugnt just nu.

#luleå #flyg #flygvärdinna #helga #isbrytare #hamneniLuleå #lunch #kulturenshus

Av Helga - 7 maj 2014 11:01

Vi är bra på mycket vi kabinanställda...

Se bara här en kollegas jongleringstalang;

Lite värdefullt vetande: Våra muffins är alltså inte bara jättegoda - de går bra att jonglera med också...

#muffins #flyg #flygvärdinna #jonglera

Flyg · Humor
Av Helga - 5 maj 2014 00:23

Det är mitt i natten och här sitter jag vaken på ett hotellrum och skriver. Jag är ute på en fem dagar lång flygturné och kommer hem igen först på torsdag kväll. Vi började dagen med lite strul och fick byta flygmaskin precis innan ombordstigningen skulle börja. Pga det blev vi 45 minuter sena. Åter på arlanda hade vi tagit igen lite av förseningen men många passagerare fick stressa för att hinna med sina anslutningsflyg.

Kanske är dottern klar med ommålningen av sitt rum sen när jag kommer hem igen  på torsdag. Hon har fått sån lust att måla om till vita väggar efter att ha haft gul färg rätt så många år. Hon är redan igång och målar om taket.

Här en bild från sist hon målade om sitt rum...

Dottern har kritvitt nagellack på sina naglar och jag kunde inte låta bli att fråga om hon doppat fingrarna i färgburken...

#flyg #flygvärdinna #måla #färg #nagellack #inredning

Av Helga - 3 maj 2014 12:32

Jodå, vi for ut till landet igår förmiddag och här är kyligt men fint och soligt.

Vi har länge tänkt köpa oss en egen båtkärra och det gjorde vi igår, inne i Norrtälje. Vi får bara köra 30 km i timmen med kärran så på väg ut åt Kapellskärshållet, på en väl trafikerad bilväg, kände vi oss som Skalman och Ior ungefär - låångsamma. Det kändes riktigt bra när vi äntligen fick svänga av stora vägen och åka på små grusvägar istället.

Till middag hade jag lagat en rejäl gryta med chili con carne hemma, bara att värma på. Det är riktigt gott att äta chili en kylslagen kväll i stugan. Till det blev det ett kraftigt rött vin... Mmmm...

Bild tagen utifrån med avspegling i förnsterglaset...

Jag börjar jobba igen imorgon så vi tar oss hem igen i eftermiddag. Inte med någon båtkärra på släp som saktar ner oss som tur är.

Hej då från Skalman och Ior!!!

#båt #skalman  #Ior #mat #sommarstuga #vin #inredning

Av Helga - 28 april 2014 19:03

Ja, men hej hopp!

Nu har jag fullt upp med livet i luften igen. Det är långa flygdagar med många resenärer på i stort sett alla flighter.

Igår flög jag en charter, idag först en inrikestur och sen en flygning utanför EU-området. Imorgon och i övermorgon blir det medelhavsdestinationer i Franrike resp. Grekland. Jag har ju inte flugit så mycket den senaste månaden pga min jobbkurs och semester, så nu är det riktigt kul att vara igång igen.

Två killar åkte med oss från en inrikesdestination imorse och ville köpa ramlösa. Jag fick dessvärre säga som det var att vi inte har någon dryck att sälja på inrikesflygningarna när vi serverar frukost.

Lite senare på dagen flög vi till Ryssland och samma killar dök upp. När jag skulle fråga vad de ville ha från cafévagnen sa jag att nu har vi ramlösa. De blev faktiskt ganska häpna över att jag kom ihåg dem och dessutom vad det var de ville köpa på den förra flygningen.

Jag blev ganska häpen jag också

#flyg #flygvärdinna #café #vatten #humor

Flyg · Humor
Av Helga - 8 april 2014 13:49

Nu är jag ute på turné i dagarna tre för att få praktisera allt det nya jag lärt mig på kursen. På torsdag och fredag kursar vi på lite till och sen är jag klar med utbildningen för mitt nya jobb. Jag ska fortfarande flyga men har fått nya arbetsuppgifter...

Idag när vi hade landat i Göteborg var det regnigt väder och vi skulle gå mot vår crewbuss. Då sa en kollega;

- Du vet väl vilken som är den vanligaste fågeln här i Göteborg?

Jag hade inte en aning och frågade naturligtvis vilken. Svaret kom direkt;

- Nederböörden

( av det engelska ordet bird)

Ja  man kan inte annat än att fnissa...

Här på hotellet ser sängen väldigt inbjudande ut med tanke på att jag nu gått upp onödigt tidigt två dagar i rad. Se bara så mysigt det ser ut här...

Vi ska äta tillsammans hela besättning men det blir tidigt sen ska jag somna innan nio för ännu en start i ottan imorgon.