Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Helga - 13 maj 2016 08:11

Nu är vi hos dottern i Wien. Det är så mysigt att ses igen!

Igår gick vi till universitetet där vår dotter studerar och så blev det en gofika, sushilunch och italienskt till middag.

På bilden espresso och tiramisukaka.

#Wien #fika #helga

Av Helga - 9 maj 2016 12:07

Vilken helg!

Helt underbart och ledigheten fortsätter för mig eftersom jag har semester.

Igår lade vi i båten och hann ta oss en tur innan det var dags att åka hemåt. Vi hade med oss äggmackor och satt i båten och njöt av lugnet. Det är inte så många andra ute och åker ännu därav lugnet. Det är så skönt när allt nu fungerar vid stugan. Vattnet är påslaget, varmvattenberedaren fungerar och båten är i sjön . Imorgon åker jag ut med mina föräldrar och fyller på matförråden och fixar allmänt. Det blir mysigt och roligt!

#helga #sommarstuga #semester #norrtälje #fix #båt

Av Helga - 6 maj 2016 18:36

Njuter av en ledig långhelg...

#helga #ledighelg #trädgård #natur

Av Helga - 29 april 2016 09:52

Mycket roligt på G...

Idag blir det först en vända på stan och sen lunch med mina föräldrar på konditori Brantingstorg.

Sen ikväll blir det bio och filmen vi ska se är den isländska filmen "Bland män och får".

Imorgon är det en festlig dag här i Uppsala. Valborg firas med buller och bång. Vi åker ner och tittar på forsrännningen och sen ska vi lyssna på OD när de sjunger på trappan till Universitetshuset.  Jag packar ner lite gott i en picnic-korg och en filt så sätter vi oss i universitetsparken och njuter. Förhoppningsvis träffar vi många vi känner där...

#helga #valborg #bio #sistaapril #lunch #roligt

Av Helga - 23 april 2016 17:39

Det var ljuvligt att vara på landet, även om det bara blev ett dygn vi var där. Vi satte på värmen och vattnet när vi kom ut igår eftermiddag och sen gick vi en promenad så huset fick bli varmt. Vi hade med oss färdig middagsmat och en flaska vin.

Idag har vi jobbat på rätt bra. Rengjort båten, rensat rabatter, fyllt på jord i rabatt och trädgårdsland och städat inne. Vi hade tur med fint väder idag så vi både fikade och åt lunch ute i solen.

Toarummet i stugan står nu helt klart och vi har gjort våra ärenden därinne. Det känns helt magiskt efter att ha gått på utedass i alla år och efter att ha duschat med vattenkanna eller badat i havet.

Nu har vi dock inget sovrum kvar i stugan så vi får flytta ut i friggeboden framöver. Den här gången sov vi i bäddsoffan i vardagsrummet. Det gick bra det också.

Det var inte så soligt när vi gick vår promenad igår eftermiddag.

Interiörbild från köket...

Nu är vi hemma igen och jag ska packa för en tredagarsturné. Det blir tidig avfärd imorgon bitti.

#helga #sommarstuga #trädgård #vår

Av Helga - 13 april 2016 09:05

Jag är fortsatt ledig och njuter av det. Igår gjorde jag en utflykt med mina föräldrar och så var jag ute och lufsade i skogen. Idag blir det träning och kanske en fika med sonen.

Här ser du mina små odlingar...

Här är en av de nya kaffekopparna som jag köpte igår på Thun´s...

44/100 #blogg100

#helga #trädgård #odla #kaffekopp #shopping

Av Helga - 12 april 2016 15:26

Vad gör man inte för sina kunder...

Nyligen hade vi en kvinna ombord som lätt irriterat frågade vad vi hade att erbjuda henne för glutenfri mat. Jag sa att vi inte har någon specialmat på planet om man inte förbeställt, men att vi har chips och nötter till försäljning. Hon köpte nötter men jag märkte att hon fortfarande var lite sur - kanske hade hon energibrist helt enkelt. Då kom jag på att jag hade en banan i min väska och när jag erbjöd henne den utan kostnad blev hon glad igen

Idag är det en ledig dag och jag och mina föräldrar har gjort en utflykt till Thun´s i Faringe. Detta är en stor butik med det mesta - ett Ullared i miniatyr. Det blev även lunch och kaffe efter besöket i affären.

Jag köpte en klänning, svarta sopsäckar, servetter, godis och kaffekoppar.

Sonen som är anställd på ett stort byggnadsföretag är uttagen i strejk fr o m idag.

43/100 #blogg100

#helga #flyg #glutenfritt #shopping #thuns #banan

Av Helga - 7 april 2016 08:37

Jag packar igen och maken och jag konstaterade imorse att nu ses vi först på tisdag. Jag kommer visserligen hem en gång men då sover nog min gubbe. Vi kommer iallafall att sova i samma säng, men snart ska sängen flytta. Vi köpte en ny säng igår och den gamla ska få flytta ut till sommarstugan och vårt nya sovrum ute i friggeboden (vårt sovrum blev ju badrum i december).

Dålig bild men förhoppningsvis bättre komfort...

Här inne sov vi förut men nu har vi fått ett toarum istället. Inga sovrum kvar i stugan så nu flyttar vi ut i friggeboden...