Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Helga - 14 juni 2016 08:26

Det är så tråkigt att strejken fortsätter och drabbar våra flygresenärer hårt.

Jag kan inte kommentera själva förhandlingen då jag inte är insatt i detaljerna. Däremot kan jag säga att det är bra att inte tro på allt man läser och hör via media. Det finns ju alltid två sidor av saken.

Idag är min sista jourdag och sen imorgon börjar min sommarsemester som är tre veckor lång. Mer semester får vi inte ta ut på sommaren men resten kan tas under perioden 15/9-31/5. Vi ska vara på landet mest och bl a fira midsommar där. Till helgen åker vi till min syster och svåger för att fira att de båda fyller 50 år. Sen i början av juli kommer dottern hem efter en hel termin i Wien.

Bilder från vår sommarstuga...

#strejk #helga #flyg #semester #midsommar #sommarstuga #50årsfest

Av Helga - 7 juni 2016 22:48

Det har varit en intensiv arbetsvecka med sena kvällar.Jag hade en ny elev i fyra av de fem dagarna och bl a hade vi ju en charterflygning som jag skrev om senast där vi fick åka hem utan passagerare... Otroligt konstigt och lyxigt!

Grekland i kvällsljus...

Här sitter jag och fikar på hemvägen medan de unga kollegorna ser på film på sina datorer. Jag hade tagit med mig  jordgubbar vilket var uppskattat. En av kollegorna som var med på mn flygning blev "kidnappad" . Det gick nämligen en till flygning i stort sett samtidigt och den flighten skulle ha fullsatt på hemvägen. Det var därför vår kollega fick gå över och jobba på hemvägen istället för att sitta och ha det gött..

Nu är det ledigt igen och idag blev det träning, besök hos mina föräldrar, köp av nya sommarbyxor, hämtning av paket på COOP och hämtning av två nya nattygsbord på MIO.

Imorgon ska jag till en kompis och luncha och det kommer några tjejer till vet jag. Det ska bli kul!

#helga #flyg #charter #jordgubbar

Av Helga - 31 maj 2016 15:39

Nu har jag farit runt och fixat lite av varje. Bytt en rullgardin mot en mörkläggningsgardin, köpt blommor, blodmjöl, köpt två nya nattygsbord och handdukar.

Sen efter att jag kom hem har jag pysslat i trädgården. Jag har rensat ogräs, planterat en rosmarin som vi fått i present mm. Riktigt mysigt att greja ute när solen skiner men nu är det kaffe och korsord i skuggan som gäller.

Igår var sonen här och vi åt middag tillsammans. Jag fick en fin mini-ros som morsdagspresent. Mini-rosor är så bra eftersom att när den börjar bli trött planterar jag ut den och då får den nytt liv.

#helga #trädgård #inredning #shopping

Av Helga - 29 maj 2016 17:54

Maken och jag tog bilen och for till landet igår. Där bak hade vi vår gamla sängstomme och symaskinen bl a.

Vi håller på att fixa ett sovrum åt oss i vår "nya"  friggebod eftersom det enda sovrum vi haft inne i huset nu är duschrum och toalett. Nu flyttar vi ut vår gamla dubbelsäng från stan och syr gardiner mm och det är faktiskt riktigt roligt. Nästa gång tar vi ut madrasserna eftersom inte allt fick plats samtidigt i bilen.

Här en bild från innan friggeboden var helt klar...

Vi hann inte gå någon längre promenad på landet men en sväng ner till bryggan blev det för att titta till båten.

Nu har vi båda fikat med våra mammor på mors dag. Min familj gick på café och vi var nio personer från 2 - 92 år som dök upp. Mysigt!

#helga #morsdag #sommarstuga #norrtälje #inredning

Av Helga - 22 maj 2016 17:27

Semestern är nu snart slut och imorgon ringer klockan tidigt igen. Det blir mentorskap för en ny kabinchef i några dagar nu. Kul!

Dottern kom hem en snabbis i fredags och vi hann ses lite men sen har hon ägnat sig åt pojkvän, vänner och vårbal resten av helgen. Imorgon reser hon tillbaka till Wien för att avsluta sina studier där.

Vi hade gäster igår kväll och det var jättetrevligt! Vi var 6 personer och god mat och dryck är ju aldrig fel!

Att jag tappade en flaska rödvin i golvet i köket och fick torka upp mycket "rött blött" var det som tur var ingen som märkte. Flaskan höll också så jag slapp glassplitter. Vi fick fina blommor bl a som present. Sånt man blir glad av!

#helga #flyg #bjudning #blommor #vårbal

Av Helga - 20 maj 2016 08:52

Nu på Arlanda igen men inte för att jobba själv utan för att hämta dottern som ankommer från Wien strax. Vi är glada att det inte var igår hon skulle resa med tanke på gårdagens radarstrul.

Tösen ska bara vara hemma över helgen för att gå på vårbal på sin studentnation. Vi två kommer bara att umgås en stund idag men jag är glad för det lilla.

#helga #flyg #Arlanda #intejobbän

Av Helga - 16 maj 2016 09:23

Då är vi hemma från Wien igen. Vi har haft en jättetrevlig weekendresa där vi hälsade på vår dotter som pluggar en termin på universitetet.Vi fick med oss sonen också och det är ju extra kul att få resa tillsammans hela familjen.

Vi bodde på Hotel Harmoni i centrala Wien. Resan och hotellet var bokat genom Airtours. Allt var toppen - det enda som gick lite fel under resan var att flyget var två timmat försenat på utvägen.

Första dagen var vi till universitetet och tittade runt. Det var en mäktig byggnad med historiska vingslag. Vi gick bl a i en arkad och tttade på byster och statyer av kända vetenskapsmän från universitet.

Vi tog en gofika på konditori Aida medan dottern var på en lektion. Här makens tramisutårta...

Nästa dag blev det seightseeing...

Det finns hur mycket som helst att se och uppleva... Sjävklart blev det en fika på hotell Sacher också;

På lördagen blev det en promenad längs Donaukanalen och sen en härlig matmarknad, naschmarkt. Nasch är slang för att äta, sa dottern.

Lördagskvällens middag på fiskrestaurang;

Tänk så mycket man kan hinna på en långhelg! Vill du få ett matperspektiv på resan kan du läsa i min lilla matblogg.

#helga #resa #wien #seightseeing #matmarknad #weekendresa

Av Helga - 14 maj 2016 18:22

Så mycket roligt och härligt vi gör i Wien...

Jag får berätta mer när vi kommit hem...