Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Helga - 27 juli 2016 20:04

Nu har vi varit i Hälsingland under min ledighet...

Så skönt och mysigt!

Idag hjälpte vi mamma och pappa att komma hem från sin sommarvistelse. De har varit fyra veckor på"grönbete".

#sommar #helga #Hälsingland #resa

Av Helga - 19 juli 2016 23:34

Ibland har man nog för höga förväntningar...

Trots en rejäl puss blev det ingen prins. Tur jag har en redan.

#groda #prins #natur #saga #humor

Av Helga - 17 juli 2016 21:27

Jag är tillbaka på jobbet och det är mycket folk på långa flygningar ner till Medelhavsområdet. Ibland flyger vi charter och ibland vanliga flighter. Det är verkligen roligt på sommaren med mestadels glada och trevliga resenärer. En del är flygrädda, en del är jordnötsallergiker, en del har småbarn och en del är tonåringar ute på första charterresan på egen hand med kompisar.

Jag är ledsen över den otäcka händelsen i Nice. Jag tycker mycket om att resa till franska Rivieran och har gått längs den strandpromenaden många gånger. Så tråkigt att vi inte ska kunna känna oss trygga i vardagen.

Nu är jag iaf ledig några dagar och vi har tagit med oss svärmor ut på landet. Vi fiskar, äter och spelar kort. Mysigt!

Bilden tog jag på Chania flygplats i lördags.

Vår dotter åkte till Sydafrika i förrgår. Hon och en kompis ska resa runt i flera länder i södra Afrika i en månad. Vi har hört att de kommit fram men nu tror jag de redan är i Botswana.

#flyg #helga #resa #nice #afrika

Av Helga - 4 juli 2016 08:05

Dottern har kommit hem från sin utbytestermin i Wien och vi hämtade henne förstås på Arlanda. Sen firade vi med en härlig grillkväll med familjen och dotterns pojkvän.

Igår åkte vi tillbaka till sommarstugan för att njuta av mina sista tre semesterdagar. Det blev lite plock i rabatten och allmänt pyssel. Eftermiddagsfikat var inte fy skam...

Smultron och smulgubbar.

Idag kommer dottern och hennes kille hit ut. Vi ska grilla igen och så ska vi göra en pannkakstårta. Sen imorgon bär det hemåt igen och så flygeri från onsdag...

#helga #sommar #Wien #semester #bär

Av Helga - 30 juni 2016 11:17

Här börjar bären komma...

Sommaren är skön här på ostkusten med en bra blandning av sol och regn. Igår hade vi en så fin dag med mycket sol. Vi åkte ut på en klippa och spelade backgammon och fikade. Jag tog t o m mitt första dopp i havet för i år.

#helga #semester #sommar #bär #utflykt

Av Helga - 27 juni 2016 07:54

Midsommar har passerat och livet är lugnt och skönt. Precis som man vill ha det på semestern.

Midsommartårtan var det min tur att göra i år och den var fylld med vaniljkräm, lemoncurd och jordgubbar. Jag toppade tårtan med jordgubbar och vit choklad.

Det var risk för regn i år så vi slog upp partytälten.

Igår for maken och jag till en hemslöjdsbutik i Refsnäs. Vi köpte en fin fototavla och ett fårskinn. Det kommer att användas i vår nya sovstugs.

#helga #midsommar #shopping #semester

Av Helga - 21 juni 2016 19:12

Helgen tillbringades på resa - det blev en liten roadtrip till Mantorp. Där firade vi min syster och svåger som båda fyller 50 år.

Allt var jättefint ordnat och en superfin fest blev det för alla som var med. Vi var några som bodde på motell och det var precis som i en amerikansk film. Man kunde köra fram bilen ända till sitt rum.

Titta bortom fönstren så ser du längan där rummen ligger. Sjögestad motell heter stället och det var inte så särskilt fräscht, men läget nära Mantorp drar nog folk ändå. Den här helgen var det också Vätternrundan så motellet var helt fullbokat.

Nu är vi tillbaka på landet och laddar för midsommar.

#helga #resa #fest

Av Helga - 15 juni 2016 13:51

Det är så skönt att vara ledig. Vi fixar och donar eftersom det i vintras byggdes badrum här ute.

Nu har vi flyttat ut i friggeboden med en dubbelsäng hemifrån. Så skönt att ha ett riktigt rejält sovrum.

Nu vilar vi och jobbar samtidigt och det gillar vi båda. Maken, som är lärare, har sommarlov. Lyckans ost!

Snart en fika i skuggan från vår schersmin. Mmmmm...

Skönt att strejken är slut också!