Inlägg publicerade under kategorin Familj

Av Helga - 4 juli 2015 09:55

Vad ska man säga mer än att livet är behagligt just nu...

Makens gamla skor fick följa med på utflykt. Skorna är av märket prokids och det är nog ingen som har såna dojor numer.

#sommar #semester #helga

Av Helga - 1 juli 2015 09:57

Så har jag då semester. Smaka på det ordet, s e m e s t e r... tiden då man kan sova ut och bara ta dagen som den kommer. Härligt!

Vi pysslar med lite av varje på landet och häromdan när vi gick vår promenad hittar vi lite kantareller.

Idag blir det en utflykt med båten. Då packar vi med oss fikakorgen och backgammon-spelet och bara njuter.

#sommar #semester #helga #svamp

Av Helga - 22 juni 2015 21:03

Här kommer en hälsning från vår sommarstuga. Här har vi varit sedan i torsdags kväll. På midsommar hade vi fullt med vänner här. Vi var 16 personer som mest men vi var bara 9 som sov över. Vädret var sisådär men när man har härliga vänner spelar det inte så stor roll. Dagen efter var det myspys, promenad, finväder och goda matrester som gällde.

Här bär dottern och maken en björk som ska användas till midsommarstången. Det var vår tur att hjälpa till med förberedelserna på midsommarängen i år. Dit kom det ca tvåhundra personer på eftermiddagen.

Imorgon åker vi hem igen. Det ska flygas lite mer innan semestern startar för mig. Jag är laddad för mer ledigt helt klart...

Här är ett jättegott foliepaket vi gjorde igår till lite grillat. Innehållet var kokt färskpotatis, cocktailtomater, ruccola och fetaostsmör. Man tager vad man haver-principen på grillen.

Idag åkte jag in till Norrtälje och köpte en fläderbuske bl a. Du är alltid kul med något nytt i trädgården.

#midsommar #grilla #helga #flyg #trädgård

Av Helga - 16 juni 2015 15:43

En del av mina kollegor har oanade talanger och kunskaper. Jag tror inte många av våra passagerare skulle tro mig om jag berättade att den ena av mina arbetskamrater på flighten idag är arkitekt och att han dessutom gett ut böcker om servettbrytning. Han är dessutom vida känd för sina fantastiska pepparkakshus som han ofta gör på beställning i adventstid.

Vi har en paus från flygningar nu en stund och jag har tagit mig en avslappningsmassage i en fåtölj på trafikkontoret. Den nyaste massagestolen masserar även fötterna. Vi som går och står så mycket får ofta trötta fötter och jag kan lova att det är skönt att få fossingarna knådade.

Jag pratade nyss med dottern i telefon och nu i början av sommaren ägnar hon sig åt en intensivkurs på körskola. Under terminerna har hon inte så mycket tid till sånt så nu hoppas vi att hon ska ha ett körkort i sin hand innan höstterminen iallafall.

#helga #flyg #körskola #massage #utbildning

Av Helga - 15 juni 2015 09:09

En flygfri helg har jag haft och direkt efter fem dagars jobb åkte vi till sommarstugan. Där har vi fortsatt förbereda för midsommar då vi ska ha gäster.

Sen igår firade vi vår silverbröllopsdag tillsammans med ungdomarna. Vi gick på restaurang först och sen drack vi kaffe och åt kaka hemma i sonens nya lägenhet.

Restaurangen ligger precis intill Fyrisån...

Vi drack varsitt glas rosebubbel på landet under lördagen också och så fick jag ett paket av maken.

Dags att packa väskan igen nu för att sticka ut och flyga imorgon.

#helga #silverbröllop #25år #midsommar

Av Helga - 7 juni 2015 16:35

En aktiv helg på landet blev det med lite städning, fönsterputsning, matlagning och utefix. Det får lov att bli så eftersom vi inte har så mycket mer tid på plats innan midsommar.

Nu är vi bjudna på fika i sonens nya lya efter maten. Kaffet får vi visserligen ta med oss men ändå ;)

#helga #fika #sommarstuga #familj

Av Helga - 6 juni 2015 06:05

Sonen tog sittt pick och pack igår och så hjälpte jag honom genom att köra en omgång grejer till den nya lägenheten. Inatt har han sovit kvar för första gången medan vi andra for till sommarstugan. Det kändes nog lite konstigt att plötsligt ha en helt egen lägenhet.

Vi köpte thaimat på vägen ut till landet för att slippa börja med middagsmaten direkt när vi kom fram.

Sen tog vi en promenad i kvällssolen - det var en ljuvlig kväll. Varmt och försommarvackert.

#flytta #helga #sommarstuga

Av Helga - 31 maj 2015 18:24

Nu är jag ute på tur igen och den här dagen började tidigt med en Europa-flygning. Sen har vi tagit oss långt upp i norra Sverige och ska övernatta här.

På en av flighterna kom en tjej ombord med en hundbur som inte fick plats under stolen framför henne. Tack vare en snäll medpassagerare kunde vi ha hunden under en mittenplats istället vid start och landning. Under själva flygningen fick vovven och buren vara framme hos oss i främre galley. Det var första gången jag haft en liten hund (i sin bur) i vårt kök.

Däremot har jag haft apor i ett crewskåp en gång när Jonas från Skansen reste med oss men det är en annan historia.

Lite rosor och smarrig choklad som jag fått på mors dag.