Inlägg publicerade under kategorin Trädgård

Av Helga - 16 augusti 2015 12:29

Igår blev en tuff och lång flygdag. Vi började i södra Sverige och flög sedan via arlanda till en Grekisk ö och sen tillbaks igen. Jag och en annan kollega skulle tjänstgöra nära tretton timmar som sedan blev ytterligare 35 minuter lång pga strul. Strulet orsakades av att hela incheckningssystemet klappat ihop strax innan avfärd mot Grekland.

Det var bra flygningar men det blir lite för långt när man ska vara på "topp" för nya människor i nästan två arbetsdagar på en dag.

Idag sitter jag i trädgården och löser korsord. Det är ungefär vad jag pallar med eftersom det nästan känns som att jag är bakis. Snart kommer dottern hit och vi ska luncha och mysa.

#helga #trött #bakis #flyg #glamour

Av Helga - 9 augusti 2015 13:16

Vissa går in för blåbärsplockningen...

Dottern ligger och plockar bär strax nedanför vårt köksfönster på landet.

#blåbär #sommarstuga #sensommar #helga

Av Helga - 15 juli 2015 11:24

Sommaren fortskrider och jag gillar det stillsamma livet på landet.

Fina miljöer, fiske och bär gör mig glad!

#sommar #semester #helga #fiske #bär #norrtälje

Av Helga - 7 juli 2015 13:08

Vi hade besök på landet av dottern och en vän till henne i helgen. Det blev promenader, bad, grillning och en båtutflykt bl a.

De här lediga dagarna njuter vi av sommarens skafferi. Det blir bär som lunch eller i en dessert. På bilden har jag blandat blåbär och smultron i en kaffekopp hällt över lite vaniljvisp och toppat med riven mörk choklad.

Till helgen kommer svärmor hit till sommarstugan och sen blir det en tur till Hälsingland också i sommar.

#helga #sommar #bär

Av Helga - 1 juli 2015 09:57

Så har jag då semester. Smaka på det ordet, s e m e s t e r... tiden då man kan sova ut och bara ta dagen som den kommer. Härligt!

Vi pysslar med lite av varje på landet och häromdan när vi gick vår promenad hittar vi lite kantareller.

Idag blir det en utflykt med båten. Då packar vi med oss fikakorgen och backgammon-spelet och bara njuter.

#sommar #semester #helga #svamp

Av Helga - 22 juni 2015 21:03

Här kommer en hälsning från vår sommarstuga. Här har vi varit sedan i torsdags kväll. På midsommar hade vi fullt med vänner här. Vi var 16 personer som mest men vi var bara 9 som sov över. Vädret var sisådär men när man har härliga vänner spelar det inte så stor roll. Dagen efter var det myspys, promenad, finväder och goda matrester som gällde.

Här bär dottern och maken en björk som ska användas till midsommarstången. Det var vår tur att hjälpa till med förberedelserna på midsommarängen i år. Dit kom det ca tvåhundra personer på eftermiddagen.

Imorgon åker vi hem igen. Det ska flygas lite mer innan semestern startar för mig. Jag är laddad för mer ledigt helt klart...

Här är ett jättegott foliepaket vi gjorde igår till lite grillat. Innehållet var kokt färskpotatis, cocktailtomater, ruccola och fetaostsmör. Man tager vad man haver-principen på grillen.

Idag åkte jag in till Norrtälje och köpte en fläderbuske bl a. Du är alltid kul med något nytt i trädgården.

#midsommar #grilla #helga #flyg #trädgård

Av Helga - 7 juni 2015 16:35

En aktiv helg på landet blev det med lite städning, fönsterputsning, matlagning och utefix. Det får lov att bli så eftersom vi inte har så mycket mer tid på plats innan midsommar.

Nu är vi bjudna på fika i sonens nya lya efter maten. Kaffet får vi visserligen ta med oss men ändå ;)

#helga #fika #sommarstuga #familj

Av Helga - 23 maj 2015 12:07

Kan man annat än älska Göteborg en sån här fin dag?