Direktlänk till inlägg 19 april 2016

Italiendrömmar och en aggressiv dam...

Av Helga - 19 april 2016 11:13

Nu bara myser jag efter ytterligare en sen landning i natt. Igår kom jag hem först vid kvart över två. Sista bussen hade gått från centralstationen så det fick bli en taxi sista biten hem. Värre var det för en av kollegorna som kör bil ända till Västerås för att komma hem.

Vi hade en bra flygdag, om än lång, men jag hann iallafall träna 45 minuter på hotellets gym innan vi startade dagen. Sen bar det av först från Göteborg till Stockholm och sen till Italien tur och retur. Vi i besättningen började fantisera om vad vi skulle göra om vi fick stanna i Italien - jag säger bara; maten, vinet och människorna...

Klicka på bilderna om du vill se dem i större format.

Vi hade en dam ombord igår som var ganska aggressiv när vi kom med cafévagnen. Hon ville absolut köpa varm mat som hon trodde vi serverade i vår PLUS-klass. Jag sa att vi inte har varm mat i PLUS-klassen men att det fanns kycklingsallad, mackor eller varm paj att köpa. Hon gick på om varför vi inte har varm mat nu för tiden och att hon var så hungrig. Efter ett tag när jag gick förbi igen hade hon ätit sin paj och då var hon helt annorlunda. Snäll, lugn och vänlig. Tänk vad energibrist kan göra med en människa. Till och med en annan passagerare som hört vår konversation satt och smålog åt situationen.

Ikväll flyger jag en sista flight innan "min helg". När jag börjar jobba igen nästa gång ska jag ha en elev igen. Det blir kul!

50/100 #blogg100 #sistainläggetförblogg100

#helga #flyg #resa #Italien #energibrist #passagerare

FREEDOMtravel

19 april 2016 21:42

Haha, jag kan också bli arg när jag inte får äta, men jag försöker att inte låta det går ut över andra... (men det händer dock tyvärr ibland ändå ;))

Åsa

23 april 2016 11:56

Det värsta är att jag kan känna igen mig själv i det. Jag blir ruskigt grinig när jag är "sockerlåg". Försöker äta ofta. Försöker iofs också att låta bli att ta ut det på andra.