Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Vi har ett dilemma...

Av Helga - 14 mars 2016 08:06



Det var verkligen skönt att ta tåget till min syster och svåger i helgen. Ingen behövde köra och när vi kom hem var vi inte alls lika trötta som man brukar vara. Vi löste korsord, fikade och pratade istället.


På två dagar hinner man mycket. Vi åt god mat, gick en långpromenad, tittade på gamla foton, såg på mello, gjorde en utflykt till Vadstena och åt ännu mer god mat och fikade.


 

Hemma hos min syster och svåger...



Förra helgen hade vi svärmors 90-årsfest här hemma och vi fick ett dilemma. Det var nämligen så att när min mamma skulle gå hem så var hennes stövlar borta. Det stod ett annat par stövlar i hallen men när vi ringt runt till de andra damerna som var gäster så säger alla att det inte är dom som tagit fel stövlar. Vad gör man? Ska vi åka hem och kolla alla tanters stövelinnehav? Ta fingeravtryck på stövlana som ingen vill ha?

Nej... det går ju inte. Idag ska mamma och jag helt enkelt åka och köpa ett par nya stövlar till henne.

Sen dyker väl de försvunna stövlarna upp om någon vecka...   


14/100 #blogg100


#helga #resa #utflykt #weekend #vadstena #stövlar #dilemma

 
 
Mia

Mia

14 mars 2016 11:44

Så fascinerande! Stövlar som ingen ville ha...

Något liknande hände min ena son vid en skoldans för många år sedan. Han hade en splitter ny vinterjacka på sig dit, hängde av sig i kapprum, när han skulle hem fanns den inte. Till slut så hängde en väl sliten, ganska lik sonens, jacka kvar. Minns inte om han tog den med sig hem, tror det....

Hur som helst, det slutade lyckligt. Med tanke på att han gick på fritids så hade han namnlapp med tel,nr i jackan. Mamman till killen som tagit fel jacka ringde dagen efter och kom hem och bytte jacka! Slutet gott, allting gott.

Kanske slutar stövelhistorien lika lyckligt, med eller utan namnlapp! ;-)

http://miatankar.wordpress.com

 
Helga

Helga

14 mars 2016 14:32

Jag hoppas verkligen på det för nu fanns det inte några bra stövlar i affärerna.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

14 mars 2016 21:55

hahha, nästan roligt det där med stövlar... Askunge-saga?

http://hannelesparadis.blogspot.se

Helga

14 mars 2016 22:02

Ja det blir lite komiskt faktiskt ;)

 
Åsa

Åsa

16 mars 2016 20:26

Kanske nån av damerna hade lite för roligt på festen? ;)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards