Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Till varmare breddgrader...

Av Helga - 4 januari 2016 11:50



Här snurrar det vidare på min jourvecka. Igår fick jag en inrikesflygning på schemat och idag ska jag flyga en charter till varmare breddgrader...


Maken är ledig fortfarande och eftersom han är lärare börjar jobbet igen först på torsdag. Jag hade ju också lite extra ledigt  kring jul men mestadels före jul. Det är tur att vi är självständiga individer som kan vara lediga på egen hand också. Imorgon blir det inget jobb för mig pga att jag landar så sent i natt och då har vi chansen att umgås lite mer.


 

#flyg #flygvärdinna #helga #humorbild #charter #inrikesflyg  #jour

Familj · Flyg · Humor
 
 
chillitanten

chillitanten

4 januari 2016 16:16

Oj vad jag beundrar ni som jobbar som flygvärdinnor. Ni gör ett fantastiskt jobb. Vi har nu minus 19 grader och chattade med dottern som befinner sig i Thailand där hade dom 35 grader varmt. Jag gillar inte kylan alls.

http://chillitanten.blogg.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2016 20:41

Ibland kan det vara rätt skönt med lite egentid med :)
Hoppas du får komma ut och njuta lite i värmen med när du anländer till dom varmare breddgraderna..

http://nouw.com/enkelthemma

 
wiper

wiper

5 januari 2016 09:49

Du har verkligen ett varierande arbete. Kan du få jetlag fortfarande?

Ja du det gäller verkligen att vara självständig när man har olika arbeten och kunna vara ledig själva. Min man jobbar och jag är ledig ;) skulle vilja arbeta lite längre men hälsan har gjort det omöjligt, men jag har lite uppdrag ibland som ger lite extra.

Ha en skön tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

5 januari 2016 11:24

Jag flyger bara inom Europa men visst ibland när arbetstiden flyttas från morgon till kväll och sen tillbaka igen jag känna viss jetlag.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards