Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2015

Av Helga - 9 december 2015 15:54



Japp, jag blev godkänd hos företagsläkaren igår  och det för en period av fem år. Perfekt!

Det kändes ungefär som dockan i Kalle Anka på julafton som får en OK-stämpel där bak...  


Tidigare idag flög vi en Köpenhamnsflygning och jag hade inga problem att förstå gatekillen när han var nere hos oss i flygplanet innan boarding. Senare skulle vi talas vid via vår intercom-radio. Jag har då en öronsnäcka och en mobiltelefon som vi kommunicerar genom. Det rosslade och knastrade så mycket i min bluetooth-snäcka att jag inte hörde vad han sa. Jag sa det till piloterna och deras svar var;


 - Nej, det är inte rossligt det är bara det danska språket...


Vi fick oss ett gott skratt!


Nyligen var jag i Östersund och där finns en outlet som säljer SNÖ-smycken på Regementsgatan 23. Vi, på flygbolaget, är där allt som oftast så nu får vi ytterligare rabatt - 4 för 3. Så klart blev det ett köp;


 


Ganska nöjd själv!


#humor #helga #flyg #shopping #flygvärdinna #danska #snöoutlet #outlet #östersund

Av Helga - 8 december 2015 08:48


Idag måste jag ut till Arlanda men jag ska inte jobba. Jag ska till företagshälsovården på en obligatorisk läkarundersökning. Detta är något som flygpersonalen gör minst vart 5:e år.

I söndags drog jag runt i duggregnet på stan och trots det gråa vädret fick jag lite julvibbar.


Julvibbar tack vare den här julbocken bl a.

#advent #helga #julpynt #arlanda

Av Helga - 6 december 2015 10:42


Ibland tycker man att man är såå "bright". Jag åker ner på stan en söndag och ska göra ärenden. Det är bara det att det inte är öppet än och det blir en dryg halvtimmes tidshål.

Vad göra då?

Jo, en kopp kaffe, två små chokladbitar och en hälsotidning fick det bli.

Sen ärenden och lunch på stan med maken och ungdomarna. Myspys!!!

#helga #hälsa #fika #shoppa

Av Helga - 5 december 2015 17:12


Folk är för härliga ibland...

Igår på en flygning hem från England hade vi ett gäng på tio medelålders män med oss. De var kul att skoja med och när vi började närma oss Sverige var det en som sa;

- Kan du fråga kapten om han går ner i Säffle om han får 700:- direkt i handen  



Sen när vi gick gick ut med försäljningsvagnen tror jag gubbarna insåg att det var ett perfekt läge att shoppa julklappar till älsklingen. Det köptes smycken mm för fulla muggar.


 

Lite tidigare under dagen hade vi en flygning söderut i Sverige och jag lovar att det blåste rejält när stormen Helga tog i vid inflygningen. Jag blev nästan lite stolt när stormen fick samma namn som mitt blogg-alias! Nog för att jag brukar stöka till, snurra omkring och dra fram med besked men fullt sånt ös som stormen brukar jag inte ha.


 


#stormenhelga #helga #flyg #flygvärdinna #england

Flyg · Humor · Natur · Resor · shopping
Av Helga - 4 december 2015 09:04


Vi ska alltid informera passagerare som sitter vid våra nödutgångar om hur de ska bete dig om det skulle uppstå en nödsituation. Vi ska bl a berätta hur dörren öppnas och när. Vi påminner också om att titta ut först så att utgången är säker att använda. Man tänker då i första hand på att det inte ska vara en brand utanför t ex.

En passagerare igår undrade, med glimten i ögat, om han skulle öppna om det stod en isbjörn utanför ;)


Nu ska jag snart iväg och flyga igen och laddar med ljusen tända här hemma...

Flyg · Humor
Av Helga - 3 december 2015 20:17


Pang tjong! Helt plötsligt igår ringde hantverkaren som skulle byta vårt takfönster. Vi beställde detta jobb för ca en månad sen och nu kunde de alltså komma. Jobbet blev gjort idag medan vi var på jobbet. Skönt! Skönt också att vi fick veta att toalett-rummet är klart på landet. Äntligen! Då kan vi åka ut och stänga till för vintern nu i helgen.


     

Idag när jag var ute och jobbade var det en kvinna som undrade om vi hade vin till salu ombord. Jag svarade ja och hon förklarade då att hon var lite flygrädd. Hon berättade;

- En gång när vi skulle landa var jag så rädd. Då såg jag att flygvärdinnan knäppte händerna och då blev jag ännu räddare.

Senare när jag gick förbi den här flygrädda kvinnan och hennes väninna sa jag.

- Jag har inte knäppt händerna ännu...

De hade humor och skrattade gott åt mitt skämt   


#flyg #flygvärdinna #helga #humor #flygrädd #inredning #renovering

Av Helga - 2 december 2015 19:18



Jag har turnerat i tre dagar tillsammans med bl a en blivande purser. Vi har gått dubbelt och jag har försökt hjälpa till med tips och trix inför kollegans nya jobb som arbetsledare ombord. Riktigt kul att se hur fort saker och ting faller på plats och idag, den sista praktikdagen, fungerade allt perfekt.


Imorgon är det dags igen men då flyger jag med en helt ny kollega som ska läras upp från grunden. Det är mycket "skolning" nu och det är så kul!


 


När jag kom hem sent i eftermiddags var jag väldigt glad att se att vi hade rester i kylen så vi slapp laga ny mat till middag...


#helga #flyg #flygvärdinna #skolning

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards