Alla inlägg under november 2015

Av Helga - 9 november 2015 15:58

Ännu ett nytt hotellrum och idag landade vi ganska tidigt vilket gjorde att vi hann med en lunchbuffé på ett favoritställe. Det är en Indisk restaurang som är väldigt bra och som ofta var det mycket folk där. En kändis skådades också och det är inte första gången jag ser en kändis på den restaurangen.

Idag har jag flugit med en ny härlig kollega. Han har flugit på många andra flygbolag men inte hos oss förrän nu. När jag frågade honom om han hade ätit frukost imorse svarade han. Jag äter ju hårfrisörske-frukost jag.

Då jag undrade vad det kunde betyda fick jag veta att det var kaffe och cigg...

När vi kom fram till hotellet och skulle bestämma träff för lunch sa han;

- Jag ska bara gå upp och ta av mig rymddräkten först (uniformen)... Kul kille det här!

#flygvärdinna #helga #flyg #humor

Av Helga - 8 november 2015 19:27

Nu är det myspys på hotellrummet i ett av våra grannländer. Just här i Åbo har jag inte varit på säkert 15 år men jag kände igen stadens torg och hotellet direkt. Några aktiviteter orkar jag inte med här efter att ha stigit upp i ottan två dagar i rad nu (alarmet på 03.20)

Dagens första flygning gick till Grekland och vi hade bara halvfullt dit. Folk var trötta och sov mest men det är klart de hade stigit upp tidigt de också. På hemvägen hade vi helt fullt och lite mer att göra men flygtiden var nära på fyra timmar så allt hanns med utan problem. I cock-pit hade vi två piloter med samma förnamn så det var bara att sticka in huvet eller ringa in och fråga efter Janne så fick man svar.

Praktiskt!

Ikväll lär jag släcka lampan tidigt för imorgon är det dags att gå upp tidigt igen. Svensk tid ringer alarmet vid 04.00 Ja, alltid något - jag får 40 minuters sovmorgon...

#flygvärdinna  #flyg #helga #trötter #finland #åbo #grekland

Flyg · Resor
Av Helga - 8 november 2015 04:30

Det är en tidig start idag också och det blir ännu en flight till medelhavsområdet. Skillnaden blir bara att jag inte ska hem sen efteråt utan vi ska flyga vidare och vara borta i fyra dagar.

Gårdagens morgontur bjöd på lite överraskningar. På utresan hade vi en man som "tuppade av" och behövde tillsyn av oss resten av flighten samt syrgas. När vi landade fick han assistans av sjukvårdspersonal på flygplatsen. Sen på hemresan hann vi knappt servera klart förrän vi fick turbulens och den höll i sig i stort sett hela flighten igenom. Vi fick sitta ner mest hela tiden och naturligtvis passagerarna också. Vi vill ju inte ha några personskador ombord.

Alpområdet bjuder ofta på en del turbulens...

#godmorgon #turbulens #flyg #helga #alperna #resa

Av Helga - 7 november 2015 03:41

Hoho!
Jag vill bara göra mina läsare uppmärksamma på att nu åker jag till jobbet.

#fyvadtidigt #flygvärdinna #helga #lördag

Gårdagens middag blev stekt abborre med stuvad potatis.

Av Helga - 5 november 2015 19:14

Lediga dagar och efter att vi hade gäster i tisdags har jag kunnat göra lite vad jag vill.  Igår var jag på en stor shoppinggalleria och de första julklapparna inhandlades. Idag hittade jag också några och det känns så skönt att ha kommit igång med inköpen.

Vad gäller träningen så blev det stavgång igår och gym idag. Dottern har också gymkort så idag tränade vi tillsammans och efter det blev det mellanmål på "Wayne´s".

Detta är gamla bilder från Wayne´s och tydligen har jag fikat där några gånger...

På lördag börjar arbetsveckan igen och då blir det först en flygning till Italien och sen blir det fyra dagar hemifrån med övernattningar både i Finland och Sverige. Jag plockar ner träningskläderna i rullväskan och kanske får jag något tillfälle att träna!?

#helga #träning #hälsa #julklappar #egentid #waynes #shopping

Av Helga - 3 november 2015 09:30

När jag kom hem igår förmiddag blev jag riktigt överraskad. Där stod en jättefin rosbukett - du vet en sån där med höga skaft.

Så fina!

Sen blev det gym för tredje gången sedan jag tog mig i kragen och så lunch med dottern. Nu köpte jag faktiskt ett årskort på friskis och svettis och eftersom jag  kommer att gå dit på dagtid så kostade det bara runt 2000 kronor. Jämför man med andra träningsanläggningar så är det billigt.

Ikväll ska vi ha middagsgäster. Har man inte så många lediga helger får en tisdag duga. Då kommer vi att vara 11 personer vid bordet, men bara familjemedlemmar. Jag ska göra en laxsida späckad med chevre och soltorkad tomat, en rostad potatissallad med citron-creme fraiche. Sen blir det en chokladkaka med kokostäcke, grädde och fruktsallad till efterrätt.

#helga #hälsa #rosor #träning #gym #middagikväll #ledig

Av Helga - 1 november 2015 21:47

Det är inte varje dag divan får en divan på hotellrummet...

#diva #flyg #humor #flygvärdinna #resa

Av Helga - 1 november 2015 11:30

Om man nån gång glömde bort att det var halloween och sen åkte tåg hem från jobbet och såg en massa spöken på tåget. Då skulle man ha kunnat bli lite fundersam eller rädd.