Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2015

Av Helga - 20 november 2015 08:52


Efter jobbet igår kom jag slutligen hem efter tågstrulet som jag skrev om i förra inlägget. Jag hann vara hemma en stund och läsa tidningen och sen åkte jag till stan igen. Jag besökte gå - och löpkliniken och gjorde en fotanalys. Där kom de fram till att jag ska få inlägg till skorna eftersom jag har ont i fötterna som blivit lite överbelastade. Inte så konstigt med tanke på hur mycket vi går och står på jobbet.

Bild från spåret mellan Uppsala och Knivsta igår. Det här tåget stod still på spåret från morgon till eftermiddag.

Idag blir det gym, handling och bullbak. Underbart att vara hemma några dagar.

#tågstrul #gym #hälsa #helga #bullbak #fötter

Av Helga - 19 november 2015 11:44


Nu på väg hem efter fem dagar ute på turné. Oturligt nog stod tågtrafiken stilla mot Uppsala pga en kopparstöld på spåren så nu står jag på en överfull buss. Det är säkert 30 personer som har ståplats.

En söt kollega köpte scones till oss i besättningen inför den sista flygningen. Här ser du hur vi dukat upp och firar lite grand.

Fem dagar borta hemifrån känns. Nu längtar jag hem!

#helga #flyg #fika #scones

Av Helga - 17 november 2015 12:02



Vi landade och startade på en inrikes-station imorse och regnet fullkomligt öste ner. Det var ingen stor flygplats så passagerarna fick gå över "plattan" för att komma in till byggnaden och samma sak för dem som skulle gå ombord sen.


En passagerares kommentar när han kom ombord var;


- Ja, idag behövde man iallafall inte duscha...

  


 


#regn #humor #helga #flyg #flygplats #flygvärdinna

Flyg · Humor · Natur
Av Helga - 16 november 2015 19:37


Jag befinner mig långt upp i norr och här är kallt, -7 grader. Det var mörkt redan när vi landade men vacker snö på marken och i träden lyser upp lite. Jag var inte sugen på att gå ut eftersom mina kläder inte passar i kylan så det blev ett gymbesök på hotellet och sen en ceasarsallad på rummet.

Den här bilden hänger på väggen i mitt hotellrum.

Igår hade vi en flygning till en ö i Medelhavet. Vi hade fullsatt både dit och hem. En kvinna mådde dåligt och svimmade på utvägen. Vi fick pyssla om henne och ge henne syrgas och hon hämtade sig bra. Vi hade hjälp av två duktiga sjuksköterskor men vi är själva vana att ta hand om liknande fall. Det händer faktiskt ganska ofta ombord. Jag tror att anledningen kan vara stress, tidiga avgångar och dåligt med frukost innan flygningen startar. Vi fick mycket beröm av folk som satt i närheten av den här kvinnan. Det är alltid kul att det vi gör ombord uppskattas.

#helga #flyg #flygvärdinna #hälsa #gym #hotell

Flyg · Hälsa · Resor
Av Helga - 14 november 2015 20:11

Helgen har varit bra hittills med en familjemiddag igår kväll och så besök på landet idag.

Toalett-rummet i stugan står snart klart. Både toa, spegelskåp, handfat och dusch var på plats. Nu ska det bara kopplas in och så ska det monteras in ett element, lampa och en varmvattenberedare.


Nu packar jag väskan igen och drar till jobbet tidigt imorgon bitti. Den här gången blir jag borta fem dagar utan att komma hem. Längtar redan tillbaka till hemmets lugna vrå ;)

Annars är det en förfärlig dag idag egentligen där terrorn fått härja fritt. Jag tänker på offren och dess anhöriga i Paris.

#helga #Paris #terrordåd #inredning #sommarstuga

Av Helga - 13 november 2015 09:38


God italiensk mat och fina vänner. Det kan aldrig vara fel!

#helga #italienskt #godmat

Av Helga - 12 november 2015 16:14


Jag fick ett haveri i min mobiltelefon förra veckan - ja den bara dog helt plötsligt. Tur som en tok hade jag iallafall eftersom jag hade en ledig dag kvar och hann skaffa en ny telefon. Det är ju mycket appar och annat som måste fixas tillbaka i telefonen och det mesta funkade bra innan jag skulle ut och flyga igen. När jag sen var i Åbo på övernattning ville jag fixa min Swisch-app men det funkade inte alls (antagligen för att jag var utomlands). Desto bättre gick det nästa dag när jag var i Umeå och nu tror jag allt funkar som det ska igen.

Utom idag då när jag råkade skicka ett sms till fel kompis pga att kontakterna var lite ihopblandade.   


Ikväll ska jag ut och äta middag med kompisar på en italiensk restaurang och lunch har intagits med dottern på stan efter ett gympass. Känns härligt att vara ledig igen några dagar.


På jobbet håller vi på att prova storlekar för att vi snart får nya uniformspersedlar. Den nya uniformen kommer att bli ganska lik den vi har idag men med vissa förändringar och förbättringar. Jag ser fram emot uniformsbytet. I förrgår fick jag byta ut min jobb-handväska, som var väldigt ful och sliten. Jag fick ta en väska som var lätt begagnad men bra mycket finare än den jag hade. Vi har det bra som får beställa uniformsdelar gratis men enligt ett poängsystem. Det enda vi betalar själva är strumpor, skor och stövlar.


 

Här ser du en bild med alla uniformer vi haft genom åren...

 


#helga #flyg #flygvärdinna #mobiltelefon #haveri #uniform #gym #hälsa

Av Helga - 11 november 2015 13:21

Home sweet home efter fem dagar ute på jobbturné...


#helga #flygvärdinna #resa #flyg

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards