Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Härliga Norrmän...

Av Helga - 15 oktober 2015 14:57



Det händer mycket kul nu på jobbet. Vi har nya långlinjer på G och många nyanställda på ingång. Nya Pursers (kabinchefer) rekryteras internt och nya stewards (köksansvariga) också. Det är så härligt med allt nytt. Jag har jobbat som mentor till nyanställda förut och nu ska jag också vara mentor till en ny Purser i slutet av nästa månad.


Idag stack jag iväg i ottan och har redan kommit hem igen. Det var faktiskt bara ungefär sju timmar på schemat, vilket är ovanligt. Kommande dagar har jag jour så vi får se vad det blir. Maken sticker till landet i helgen och levererar ett handfat, ett badrumsskåp och ett spegelskåp till hantverkarna  som håller på att bygga om vårt sovrum till dusch- och toalettrum.


Vid boarding på väg mot arlanda idag hade vi med ett gäng unga norrmän som var tjoiga och glada. De satt allra längst bak och när flygplanet öste på max vid starten höjde de armarna i luften som när man åker berg- och dalbana. Jag kunde inte låta bli att le lite åt dem.


 


#helga #flyg #humor #grannar #norge

 
 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

15 oktober 2015 22:37

åj, mycket på gång, jag skulle kanske gjort ett bibliotek :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Helga

16 oktober 2015 05:28

:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards