Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Jag kunde läsa deras kroppsspråk...

Av Helga - 4 maj 2015 08:59


I lördags flög jag ner ett helt dam-fotbollslag från en norrländsk destination mot arlanda. Sen igår (söndag) dök de upp igen på en flygning, den här gången från Malmö mot arlanda. Så mycket har jag nu lärt mig om människor efter alla år i ett serviceyrke att det inte var läge att fråga tjejerna hur det gått i matchen. Det kunde jag läsa i deras kroppsspråk.


På söndagen hade jag också en Parisflight. Det var fullsatt på hemvägen dvs 181 passagerare och många barnfamiljer. Det handlades friskt - både förtäring och från försäljningsvagnen. Vi har en hel del fina produkter som resenärerna gärna köper. Det är kosmetika, parfymer, klockor, smycken, godis och barnartiklar bl a. På den här flygningen sålde vi 4 ansiktscremer, 1 scarf, 2 påsar godis, 1 chokladask, 1  gosedjur, 1 klocka, 1 förpackning med läppglans, 1 nagelkit och 1 kit med handcremer. Jag tycker det är roligt att sälja så efter en sån hausse känner jag mig riktigt nöjd!


 

Så här kan en försäljningssituation se ut. Bilden är hämtad från businessclass.se

 


#flyg #helga #försäljning #sport

 
 
Hannele

Hannele

4 maj 2015 21:43

jag tycker det är trångt i er butik :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
wiper

wiper

6 maj 2015 07:47

Det är så härligt att läsa om det du skriver för du får vara med om så mycket så ingen dag är lik den andra. Ett sånt arbete hade passat mig också som är så rastlös och blir lätt uttråkad ;)

Jag blir så längtande när jag hör att destinationen var Paris, känns som man skulle vilja åka dit innan man lägger sig raklång ;) förstår att det är givande och vad bra att man kan köpa såna saker på flyget också

Du har såna härliga och stimulerande inlägg. Min man och jag längtar ut och resa så man borde vara lite mer sparsam. Man får en fläkt från stora världen hos dig sen är du en sån fin person också. Uppskattar att få ha dig till bloggvän

Ha en skön dag
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

6 maj 2015 08:06

Tack snälla Wiper vilja fina ord från dig. Jag uppskattar dig och dina blogginlägg också.

 
wiper

wiper

7 maj 2015 09:17

Tack snälla du kram

http://miamiamia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards