Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2014

Av Helga - 6 november 2014 17:09


Ibland kommer polisen och möter upp oss vid ankomst. Då, när alla passagerare gått iväg, får vi göra en alkoholmätning genom att blåsa.

Idag hände det och det var faktiskt första gången jag fick blåsa i hela mitt liv. Polisen var rolig. När jag sa;

- Jag känner mig lugn. Jag har inte druckit vin på flera dagar.

Svaret från polisen blev;

- Stackars dig ;-)


 


På tal om att blåsa så är det väldigt blåsigt de här dagarna. Mycket turbulens och svårt att gå i kabinen. Några passagerare tycker det är jobbigt men de allra flesta klarar det bra!


#polis #blåsa #helga #flyg #turbulens #humor

Flyg · Humor
Av Helga - 5 november 2014 16:40


Jovars... nog är det vinter alltid. Lite snö, sol och tolv minusgrader mötte oss i Kiruna i eftermiddags...


     

Trots att vi annonserar i högtalaren efter landning att våra passagerare ska se sig om så de inte glömmer något kvar ombord så lämnas mycket grejer i flygplanet. Idag hittade jag en iphone ombord när vi städade. Som tur var hann vi ropa upp flygplatsen innan avfärd så att "nallen" fick en chans att hitta sin " husse/matte" igen.


En annan resenär kom väldigt sent ner till flygplanet på arlanda. Han var helt klart stressad och störd av att vara så sen. Jag bemötte honom som jag brukar med sena passagerare - lugnt och vänligt. Bara ett välkommen och ett leende. - Ta det bara lugnt nu, nu är du här.


När mannen steg av efter landning tackade han för vänligt bemötande. Härlig feedback!


Nu har jag och en kollega just ätit Thai-mat tillsammas på Arctic Thai & Grill. Det är en riktigt bra restaurang i Kiruna, enligt min och många andras mening.






#vinter #flyg #helga #kiruna #minusgrader #bilder #thaimat

Av Helga - 4 november 2014 18:44


Idag var en bra dag med en Europaflygning på programmet. På hemvägen hade vi väldigt många barnfamiljer som kom långväga ifrån - det var nog efterdyningar från höstlovet förra veckan. En familj med två småbarn hade rest från USA och de var mycket trötta alla fyra. De hade blivit tilldelade platser på olika håll i flygplanet redan vid avresan från staterna. Det är ju inte så bra när man reser med sina barn så vi fick hjälpa dem att fixa runt lite ombord och så fick de sitta tillsammans till slut.


Imorgon sticker jag iväg igen och då ska jag ut på en tredagarsturné och eftersom jag ska norrut har jag förstått att jag ska få möta snö och kyla.


Den här bilden är tagen i Kiruna för några år sedan... Fullt så mycket snö blir det nog inte redan nu!?

 

 


Jag kan nörda in på grejer ibland - nåt roligt spel på internet, instagram, bloggen t ex...


Just nu har jag fastnat för frågesport på nätet och det är något som är perfekt att roa sig med t ex när jag har jour. Jag tycker naturligtvis att det är extra kul med geografi-frågorna. Har du nån sån där hang-up just nu? Vad gillar du att göra när du får en stund över?


 


#flyg #helga #europa #resa #geografi #frågesport




Av Helga - 3 november 2014 09:27

Igår var en dag som går till historien som en pluffsardag.


Först var jag, maken och dottern på ett hotell och åt en rejäl brunch. Där fanns allt du kan tänka dig; pannkakor, grädde, sylt. stekta ägg, äggröra, pytt i panna, kycklingben, bacon, pajer, ostar, bröd, sallader, efterrätter....... Väldigt mätta rullade vi hem.


 

Min efterrättstallrik...


Sen på eftermddagen kom våra föräldrar över och fikade och du kan säkert tänka dig hur sugna vi var på fika. Bah!   


 

Strax innan gästerna kom...


Vi har hört av sonen och nu har han och kompisarna kommit fram till Koh Samui i Thailand.


#helga #fika #brunch #resa #thailand

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards