Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under oktober 2014

Av Helga - 20 oktober 2014 10:49


Hallå, har jag inte sagt att vi inte tar fripassagerare!!!



 


Haha... den här kraken försökte iallafall följa med gratis hem till Arlanda från Berlin. Här sitter hen och kollar läget från stjärtfenan.


#flyg #helga #humor #fripassagerare #fågel #stjärtfena

Flyg · Humor
Av Helga - 18 oktober 2014 13:15


Hur ofta bloggar man från ett dass? Haha, första gången för mig iallafall.


Vi är på landet och maken och sonen har tagit upp båten.


Den här lilla stugan är den som byggdes först på tomten på 1960-talet. Där bodde de första ägarna i början innan det större huset fanns på plats.

Nu har vi ätit korv med bröd och kycklingspett till lunch. Mums!


Vi har även plockat svamp på vår egen trädgårdstomt. Inte illa va!?

#natur #höst #helga #svamp #båt #ledighelg

Av Helga - 17 oktober 2014 09:30



Novemberschemat har kommit och faktum är att det är lite luftigare än det senaste halvårets scheman. Ofta är det sommarhalvåret som är tuffast i vårt flygbolag. Semestrar ska läggas ut och Skandinaverna vill resa till värmen både med reguljärflyg och med charterflighter. Nu har dottern och jag planer på att göra en weekendresa i november. Vi funderar på Köpenhamn.


Imorgon ska jag, maken och sonen plocka upp båten på landet och då är väl sommaren slut till slut. Dottern ska träffa en kompis som pluggar i Östersund så hon kan inte följa med. Vi plockar med oss god matsäck och fika så att dagen blir mysig. Om bara 12 dagar åker vår son iväg till Asien och där ska han och några vänner resa runt i ungefär ett halvår. Buhu! Kul för honom så klart, men vi kommer att sakna honom...


Jag försöker hämta igen lite socialt den här ledigheten. Igår var det fika med en kollega/kompis som är sjukskriven och idag ska jag träffa en ungdomskompis på eftermiddagen. Jättemysigt!


När mamma och pappa var här i tisdags fick jag en orkidé som tack för allt fixande kring 90-årsdagen.


 


#flyg #helga #orkide #weekendresa #asien #resa #socialt #fika

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 15 oktober 2014 10:02


Det har varit mycket de senaste dagarna så nu får det bli ett inlägg i farten. Just nu sitter jag på tåget mot arlanda.

Efter att ha firat pappas 90-årsdag både på restaurang med familjen, på lokal med gäster och hemma hos oss igår så är jag glad att allt gått så bra!

Idag är det en lång flygdag som gäller men sen är det ledigt igen och jag ska fika med en kompis som är sjukskriven imorgon.

I förrgår flög vi en charterflygning till Madeira...


Strax innan vi skulle åka därifrån skulle vi spraya kabinen med en insektsspray. Det blev rena rama Lutzendimman ombord. Passagerarna såg rätt snopna ut. Jag fick förklara att vi inte ville ha med oss en särskild sorts mygga hem till Sverige. Nu i Ebolatider kan jag tänka mig att de började undra vad vi sysslade med.

#flyg #madeira #ebola #helga #charter #födelsedag

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 13 oktober 2014 09:04


Vi hade en fest för pappa igår och det kom över hundra personer.

Imorgon är själva födelsedagen (90 år) och då kommer mamma och pappa hit för att hålla sig undan ev. fler gratulanter.

Jag flyger en lång charter idag... So long!

Av Helga - 9 oktober 2014 16:58


Idag stod städning på schemat. Sen kom jag på att jag hade 2 paket jäst i kylskåpet. Då fick jag ett ryck och det blev hembakt bröd till soppan som vi ska äta ikväll.


#baka #bröd #helga #hemma #middag

Av Helga - 8 oktober 2014 12:29



En av flygningarna i Norge var särskilt ansträngande - se bara...

 


Haha... skämt åsido... vi flög tomma ner till Turkiet för att hämta hem det sista chartergänget för den här säsongen från destinationen. Jag var schemalagd som aktiv crew och de tre övriga som passiv crew. Under flighten kunde vi bara gotta oss åt en väldigt lugn flygning och läsa, sova och fika...


Nu är jag hemma igen efter de fem dagarna i grannlandet. Nu ska det styras upp en fest till min pappas ära. Han ska snart fylla 90 år och jag har lovat att fixa fram mackor, tårtor, vetelängder och allt annat som kan tänkas behövas. Alla vi syskon med familjer kommer, lite andra släktingar och så vänner till mamma och pappa. Tänk att få ha pigga föräldrar i livet!!!


#norge #helga #flyg #resa #charter #turkiet #humor

Familj · Flyg · Humor · Resor
Av Helga - 6 oktober 2014 10:18



Igår hade vi en riktigt lång flygdag här i Norge. Efter ca 12 timmars tjänst fick vi äntligen komma till vårt hotell i en mindre stad. En kollega fyllde år så vi bestämde oss för att gå till en pub en stund och det blev ett varsitt glas, ett trevligt samtal med våra norska kollegor och en studie av pubens söndagsgäster. På väg tillbaka till hotellet köpte vi snabbmat - jag tog en pölse med bröd och de andra köpte kebab.


Idag fortsätter äventyret i grannlandet med tre innlandsflyvningar och sen blir det en sista hotellnatt i Oslo. Sista dagen flyger vi en charter till Medelhavet och sen får vi komma hem... längtar lite nu!!!


Våffla med brunost äter man väl bara i Norge?...


Bild från Ålesund...

 


#flyg #helga #norge #brunost  #pub #födelsedag #foto #resa
  

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards