Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Nu tar vi upp den...

Av Helga - 17 oktober 2014 09:30



Novemberschemat har kommit och faktum är att det är lite luftigare än det senaste halvårets scheman. Ofta är det sommarhalvåret som är tuffast i vårt flygbolag. Semestrar ska läggas ut och Skandinaverna vill resa till värmen både med reguljärflyg och med charterflighter. Nu har dottern och jag planer på att göra en weekendresa i november. Vi funderar på Köpenhamn.


Imorgon ska jag, maken och sonen plocka upp båten på landet och då är väl sommaren slut till slut. Dottern ska träffa en kompis som pluggar i Östersund så hon kan inte följa med. Vi plockar med oss god matsäck och fika så att dagen blir mysig. Om bara 12 dagar åker vår son iväg till Asien och där ska han och några vänner resa runt i ungefär ett halvår. Buhu! Kul för honom så klart, men vi kommer att sakna honom...


Jag försöker hämta igen lite socialt den här ledigheten. Igår var det fika med en kollega/kompis som är sjukskriven och idag ska jag träffa en ungdomskompis på eftermiddagen. Jättemysigt!


När mamma och pappa var här i tisdags fick jag en orkidé som tack för allt fixande kring 90-årsdagen.


 


#flyg #helga #orkide #weekendresa #asien #resa #socialt #fika

Familj · Flyg · Resor
 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 oktober 2014 10:36

julmarknad på Liseberg är också fint ♥

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 oktober 2014 10:37

P.S
den 5 november ska sonen ta upp sin "nya" segelbåt.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

18 oktober 2014 12:03

Skulle ni välja sista helgen i november (då är jul på Tivoli öppet) så säg till. Då är vi där. Hade varit jättekul att säga "hej" i förbifarten. =)

http://wessand.blogg.se

 
Åsa

Åsa

18 oktober 2014 12:11

Vad jag tror att det är nyttigt med såna resor som sonen ska göra. Ska jag vara ärlig har jag försökt att få mina barn att göra nåt sån men inte lyckats. De är kvar här hemma. Skönt så klart. Men...

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards