Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

En tom flygmaskin...

Av Helga - 8 oktober 2014 12:29



En av flygningarna i Norge var särskilt ansträngande - se bara...

 


Haha... skämt åsido... vi flög tomma ner till Turkiet för att hämta hem det sista chartergänget för den här säsongen från destinationen. Jag var schemalagd som aktiv crew och de tre övriga som passiv crew. Under flighten kunde vi bara gotta oss åt en väldigt lugn flygning och läsa, sova och fika...


Nu är jag hemma igen efter de fem dagarna i grannlandet. Nu ska det styras upp en fest till min pappas ära. Han ska snart fylla 90 år och jag har lovat att fixa fram mackor, tårtor, vetelängder och allt annat som kan tänkas behövas. Alla vi syskon med familjer kommer, lite andra släktingar och så vänner till mamma och pappa. Tänk att få ha pigga föräldrar i livet!!!


#norge #helga #flyg #resa #charter #turkiet #humor

Familj · Flyg · Humor · Resor
 
 
Mia

Mia

8 oktober 2014 15:06

Det är en glädje att få behålla sina föräldrar pigga långt upp i åren!

http://miatankar.wordpress.com

 
Anders

Anders

8 oktober 2014 16:47

Måste vara en konstig känsla att flyga ett så stort plan helt tomt.

http://resa.postach.io

 
Ingen bild

Anneli

8 oktober 2014 20:16

Vad mysigt att få softa lite, fika och snacka med kollegorna som de flesta av oss andra gör på jobbet! Hoppas du får lite hjälp med allt som ska fixas och att ni får en riktigt trevlig fest!!

 
Susjos

Susjos

8 oktober 2014 22:31

Va skönt att få slappa på en flygning!!! Lite annorlunda än en vanlig tur kan jag tänka! Flygteknikerna får ju ibland också flyga tomma plan för att laga ett annat plan på en annan destination :-)

Va härligt med pigga föräldrar i livet! Grattis till din far!!!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

9 oktober 2014 14:22

Ni kan vara värda en lugn flight för en gångs skull.

Härligt med din pappa! Hoppas firandet blir toppen!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards