Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

Händiga Helga...

Av Helga - 1 oktober 2014 15:53


Lite ledigt nu och igår softade jag mest bara - man måste nästan det efter fem dagar i  "tuben"...


Dottern och jag åt hemgjorda smoothies till lunch som jag gjorde av banan, hallon, naturell yoghurt, vaniljyoghurt och med topping av granatäppelkärnor.

 


Vädret var riktigt härligt så jag satt ute och läste ett tag på altanen. Det är inte ofta man kan göra det i slutet av september så det är bara att njuta. Igår kväll ställde vi in alla utekrukor under tak och tur var väl det eftersom det var rejält kallt i natt.


Jag åkte till Chilli idag och köpte en ny kökslampa från "markslöjd" och jag var så händig så jag kunde montera och sätta upp den själv. Inte bara det - den fungerar också ;)



 


 

Den här lampan ska jag köpa till dotterns rum men den var slutsåld. Den fanns också på Chilli.


Höstarrangemang och doftljus på köksbordet...

   


#helga #inredning #lampor #chilli #arrangemang #blomma #doftljus

 
 
susjos

susjos

2 oktober 2014 00:23

Visst är det underbart med dessa lediga dagar mitt i veckan, tjusningen med "skiftarbete"! och sån tur vi har haft med dessa soliga dagar! Verkligen duktigt av dej att få upp den snygga lampan, skulle inte jag fixa! Må så gott!

http://susjos.blogspot.com

 
Ingen bild

-Nena-

2 oktober 2014 02:06

Så goda smoothiesen såg ut.
Väldigt fin lampa!

Här hade vi 13 grader i natt... helt konsigt är det sen var det samma grader hela dagen men rått och vått.

 
wiper

wiper

2 oktober 2014 08:43

Vad goda smoothiesen såg ut, blev så sugen. Det är verkligen en fin höst att njuta av.Vilken ursnygg kökslampa Markslöjd, förr sålde Markslöjd saker till arbetsterapier och jag var ofta ute och beställde när en försäljare kom med bil och husvagn. Känns som för 100 år sedan ;)

Även fin lampa som dottern skall få, gillar att det är utskuret mönster. Härligt höstarrangemang att sitta och mysa runt ert fina kök


Ha nu en skön torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

2 oktober 2014 11:21

Smoothie gjorde jag rätt ofta förr. Nu var det länge sen. Kanske dags att börja igen. Lätt och gott!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards