Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Maken är väldigt självständig som tur är...

Av Helga - 20 september 2014 08:30


När du läser detta är jag på väg till en Medelhavsdestination. Jag hade ju lite förhoppningar om att få gå på middag hos vänner ikväll, men ack nej. Jag har ju jour och fick två övernattningar i Göteborg med diverse flighter därifrån. Sånt är livet - maken får helt enkelt gå dit själv! Däremot hade jag så mycket tjänstgöring under september månad så trafikkontoret måste stryka en flygning under nästa arbetsperiod för att det skulle hålla med antalet tillåtna arbetstimmar.


När vi har jour har vi runt 90 minuter på oss att ta oss till jobbet. Man måste alltså vara så klar som möjligt även om man ligger och sover när flygbolaget ringer. Väskan är packad för 1-4 nätter borta, man har duschat kvällen innan, man har en smörgås klar i kylen som man kan äta på vägen ut till arlanda och uniformen hänger framme.


SL-pendeln från Uppsala till Arlanda tar bara ca 17 minuter och det hjälper mig att komma till jobbet fort...

 


Vi landar i Göteborg igen i eftermiddag. Då lär ögonen gå i kors eftersom vi steg upp 03.45 imorse...   


 
 
Mia

Mia

20 september 2014 17:14

Det blir förstås ett livsmönster, du vet vad som måste vara förberett för att snabbt stå redo på arbetsplatsen!

Bra med självständiga män...

http://miatankar.wordpress.com

 
Hannele

Hannele

21 september 2014 10:15

Du slapp att frysa i Göteborg :)

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Helga

21 september 2014 19:05

Det var helt underbart väder men vi var mest ute och flög. Hann gå till en båt vid operan o äta igår iallafall.

 
wiper

wiper

21 september 2014 10:28

Du har verkligen ett yrke där det är full fart och det händer nåt hela tiden. Det hade passat mig innan jag blev skadad. Det är bra när både kvinna och man är självständiga.

Ha det bra och sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Leval

Leval

21 september 2014 22:32

Kul! Ha det så trevligt :)

http://www.leval.org

 
Åsa

Åsa

22 september 2014 13:17

Synd att vi missade varandra i Göteborg...
Hoppas på ny chans snart!

http://wessand.blogg.se

Helga

22 september 2014 15:38

Ja nån gång ska vi få till det :)

 
Susjos

Susjos

23 september 2014 19:55

Hur ofta får du rycka ut när du har jour? Ganska ofta verkar det som?!

http://susjos.blogspot.com

Helga

23 september 2014 22:01

I stort sett varje jourdag. Blir man inte utkallad är det ofta för att det inte finns tillräckligt med tjänstgöringstid kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards