Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under maj 2014

Av Helga - 21 maj 2014 17:05



Idag bjuder jag på två bilder av våra grannar. De bor nära oss och de äter och vilar mest hela tiden.  Ganska slöa typer egentligen...

 


   

Men ack så fina...



Vår dotter ska resa iväg igen i sommar och den här gången blir det en volontärresa till Tanzania. Resan, som är bokad genom Kilroy, ska avslutas med en semestervecka på Zanzibar. Sonen har ju nyligen varit i Bristol och i London och har planer på en längre resa till Asien i höst. Jag vet inte riktigt hur det blev så här - att mina ungdomar är så restokiga!?

  


Idag har vi ordnat med en extra reseförsäkring och ett nytt kreditkort till dottern. Vaccinationerna är klara och snart ska malariatabletter inhandlas. Ibland blir jag sugen att vara så där fri och bara sticka iväg men när man har hus och hem, jobb och stuga blir man inte fullt lika spontan tyvärr. Det är tur att jag har fått resa så mycket genom jobbet! Nu övernattar vi visserligen mest i Svenska städer, men förr kunde vi få sova över i de allra flesta Europeiska huvudstäderna...


#resa #flygvärdinna #grannar #humor #helga #får #lamm #natur





Av Helga - 20 maj 2014 12:46


Visserligen är jag hemma och förkyld men ändå igång med det jag orkar mellan nysningarna och hostattackerna...


Bl a ska jag plantera lite pelargoner i krukor utomhus nu på eftermiddagen. Det blev mestadels vita pelargoner i år men också några rosa. Det blir nog fint!


Vad gör du idag?


 


Trädgård har de på sätt och vis på Clarion Hotel Post i Göteborg också. Se bara här deras utomhuspool som är belägen på taket...


     


Jag var där förra veckan och trots att det är hela 38 grader i vattnet blev det inget dopp den här gången. Men kanske nästa gång?


#pelargoner #sommar #förkyld #natur #trädgård #hotell #Göteborg #pool

Av Helga - 19 maj 2014 19:08


Imorgon bitti skulle jag egentligen börja jobba igen men nej... så blir det inte.


Här svider det i halsen, jag nyser och hostar. Förkylning och flygning gå ju absolut inte ihop så jag får snällt bli hemma några dar.


Lite nytta har jag ändå gjort idag då jag har förtidsröstat till EU-parlamentet. Killen som skulle kolla mitt röstkort och leg verkade tveksam tilll om jag var jag. Han sa att det var för att jag hade glasögon på mig. På legitimationen har jag nämligen inga glasögon.


Hm... Det var ju ändå inte så att jag hade stora mörka solglasögon på mig...    


Här är några bilder från när vi lade i båten i helgen...

   

Känns rikigt skönt när båten kommit i sjön. Sommaren kan komma nu - vi är redo!


#Båt #sommar #förkyld #EU-parlamentet #rösta

Av Helga - 18 maj 2014 10:11


Nu är det rast och vila några dagar.

Då blev det en tur till stugan med hela familjen. Ungdomarna hjälpte till med att lägga i båten igår sen bjöd jag på grillat innan de båda vände hemåt igen med buss. Sonen skulle på fest i Stockholm och dottern skulle på fest i Uppsala. Det är mycket bra bussförbindelser från Norrtälje och det har varit en fördel med att ha sommarstuga just här.

Nu har jag laddat batterierna med en långfrukost med utsikt över ängen. Borde rycka upp mig nu och börja rensa rabatterna. Okej - sagt och gjort!

Bye bye...

En bild från Norrtälje...

Av Helga - 14 maj 2014 19:16


Jomenserru... nu har jag förflyttat mig från norr till söder och sover på ett flygplatshotell som jag brukar kalla "lilla huset på prärien". Jag har just varit nere och köpt mig en kvällsmacka, ätit den, kollat upp lite inför morgondagens flighter och nu är det rast och vila tills imorgon bitti.


Riktigt spännande - intresseklubben antecknar  


Idag har vi varit igång i  drygt 11 timmar och mot slutet av dagen började det märkas. Jag skulle be en kollega om en smoothie ur hennes cafévagn men sa att jag ville ha en påse nötter. Hon gav mig en påse nötter och jag såg nog väldigt förvånad ut. Jag insåg att jag bett om helt fel vara och vi fick oss ett gott skratt mitt i tröttheten och förvirringen...


Här kommer nu två bilder från ett vårligt Luleå. Det är ju inte lika mycket vår som här i Skåne men fint var det ändå...


   



#vår #luleå #resa #flyg #flygvärdinna #helga

Av Helga - 13 maj 2014 11:43



Så, nu är jag ute och snurrar igen... On the road again - so to speak...     


Nya fem dagar på turné och jag hoppas familjen inte utesluter mig när jag är borta så mycket!!??


Nyligen skulle jag till Luleå och vi bestämde oss för att ha lite trevligt tillsammans hela besättningen. Vi gick och åt lunchbuffé på Kulturens hus. Vi hade så mysigt så vi bestämde oss snabbt för att döpa om Luleå till Kuleå.


Sen så var det kanonväder också med sol, sol, sol.  Då bestämde vi oss för att Luleå skulle få heta Honoluleå istället...

  


Här är en bild från förra veckan då jag också var i Luleå. Detta är isbrytarna som verkar ha det ganska lugnt just nu.

 


#luleå #flyg #flygvärdinna #helga #isbrytare #hamneniLuleå #lunch #kulturenshus

Av Helga - 10 maj 2014 19:34



Nu laddar jag för att se ESC 2014 ikväll...


Jag tycker inte Eurovision och Melodifestivlen är lika kul längre men är jag ledig vill jag gärna titta! Jag hejar så klart på Sanna Nielsen men det var inte min favorit från de Svenska uttagningarna.


I vilket fall lycka till nu fullblodsproffset Sanna!!!




Vi har haft en fin dag med vår släkting från USA. Vi hämtade henne på arlanda imorse och har umgåtts en stor del av dagen både hemma hos oss och hemma hos mina föräldrar. Imorgon ska hon resa vidare till Italien och sen om en vecka tillbaka till USA. Detta var extra roligt för min pappa som inte har några syskon. Detta var ett barnbarn till min pappas moster som flyttade till USA i början av 1900-talet.


#Sanna #ESC #USA #Musik  #släktforskning #familj

Av Helga - 9 maj 2014 11:01


Nu känns det riktigt skönt att vara hemma igen - detta efter fem dagar på turné...


Jag ska vara ledig över helgen, men sen blir det fem nya dagar borta från hemmet. Fullt så här många övernattningar brukar jag inte ha, men ibland verkar det som om systemet slår slint och så får man får flera "fem-dagars"  i rad.


Idag bakar jag kladdkaka med blockchoklad och hallongrottor. Vi ska nämligen få besök av en släkting från USA imorgon. Hon är professor och reser en hel del till Sverige men vi har aldrig träffats förut. Vi ska ses hemma hos mina föräldrar och det blir nog en hel del prat om släktrelationerna. Pappa har släktforskat så det ska bli riktigt kul!


 

Till kladdkakan ska vi servera vispad grädde och fruktsallad...

 

 

 

Jag avslutade mina jobbdagar med en övernattning i Östersund. Jag och en ny tjej, som jag flög med, besökte en outlet som säljer SNÖ-smycken. Jag kom hem med en påse med flera smycken och betalade bara 300:-.


Här ligger ett av smyckena jag köpte, det ser grått ut men är vackert grönt...


 


#kladdkaka #hallongrottor #snö #smycken #shopping #USA #Gäster #baka #flyg #flygvärdinna #helga

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards