Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 maj 2014

Strul i tågtrafiken och en stor golftävling...

Av Helga - 28 maj 2014 14:11


Idag var en intressant dag på arlanda och säkert hemskt jobbig för många resenärer och även för personalen på flygplatsen. Det är stora störningar i tågtrafiken mellan Uppsala och Arlanda pga ett signalfel och ett elfel. Jag hann ut till jobbet innan det här problemet uppstod i ottan men när jag skulle flyga iväg var det mellan 10-15 passagerare som checkat in via internet som inte dök upp till avgångstid.


 

Det här är ett av SJ´s tåg som går på sträckan Uppsala-Stockholm. Det tåg jag brukar åka med är SL´s pendeltåg.



När jag senare skulle hem igen var alla tågavgångar inställda hem till Uppsala och jag fick gå till busshållplatsen istället. Där kom en buss efter ett långt väntande, men den körde bara förbi eftersom att den var fullsatt. Ytterligare 20 minuter senare kom en extrainsatt buss som fick med alla resenärer.


På min flight hade jag med en av våra absolut bästa vänner som passagerare. Han skulle ner till Skåne och arbeta på en stor golftävling i helgen, Scandinavian masters.  Jag jobbade där bak i planet och han hade inte sett mig. Efter landning stannade han kvar då han hade hört min röst i högtalaren. Jättekul att träffas som vanligt!


Nu är jag hemma igen och det blev en fika när maken kom hem från sitt jobb. Alla de andra i familjen är lediga den här långhelgen. Det är bara jag som ska arbeta...


 


#tåg #flyg #flygvärdinna #helga #långhelg #strul #fika #familj #golf





 
 
Freedomtravel

Freedomtravel

28 maj 2014 20:33

Tågförseningarna märkte vi av! Ett helt möte blev inställt idag eftersom hon som skulle hålla i det fastnade i tågkaoset...

http://www.freedomtravel.se

 
Ingen bild

Anneli

28 maj 2014 22:56

Ja, då var det dags igen för en tålamodsprövande dag för oss SL-resenärer. Jag hoppas att resegarantin blivit flitigt utnyttjad, förstår inte hur ett företag kan ta betalt och sen inte leverera vad man utlovat! Gång på gång på gång.........

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

29 maj 2014 07:35

jo, hörde det i radio...

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

 
a Lady & a Tramp

a Lady & a Tramp

29 maj 2014 18:55

ja, hörde om en kompis som råkade ut för det för bara någon vecka sen också, fick kasta sig på en flygbuss som tack och lov gick fint :)

http://www.lady-tramp.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards