Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Roliga dagar, ledig helg och kursstart...

Av Helga - 21 mars 2014 19:14



De senaste två dagarna har jag flugit med en manlig kollega som också är min vän privat. Han är så snäll så jag har fått skjuts ända hem till dörren båda dagarna. Det känns superlyxigt när man jobbat över 11 timmar per dag. Arbetskompisen är himlans rolig när han annonserar i högtalaren så passagerarna sitter och skrattar. Ibland får han också kramar när resenärerna går av.


Så här kan det låta t ex:


- Om syrgas behövs kommer en lucka ovanför dig att öppnas så att maskerna syns. Dra ned en mask med ett snärtigt ryck och andas som vanligt (schjjjj - han andas in högt och tydligt).


- Flytvästen finns under din stol. Dra västen över huvudet, utan att förstöra frisyren. Lägg bandet runt den eventuella midjan och fäst spännet...

 


Ja du hör ju att jag haft roligt de här dagarna   


Nu häller jag upp ett glas vin och njuter av en ledig men fulltecknad helg. Både lördagen och söndagen är bokade för aktiviteter  (mest med roligheter) och sen på måndag ska jag gå en kurs som pågår i tre veckor. Om jag inte är så aktiv här i bloggen beror det på kurseriet som kommer att ta mycket av min tid och mitt engagemang.


Ja just ja - axeln. Jag har gått hos en sjukgymnast flera gånger och fått hjälp med olika övningar och faktiskt börjar jag känna mig bättre.  Hurra!


 


Hoppas du har en fin helg!


#flyg #flygvärdinna #humor #vin #kurs #sjukgymnastik

Familj · Flyg · Humor · Hälsa
 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

22 mars 2014 22:47

jag har också fått ett glas vin till osten :)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Åsa

Åsa

23 mars 2014 21:03

Hahaha, den eventuella midjan!

http://wessand.blogg.se

 
Ingen bild

-Nena-

24 mars 2014 00:37

Skönt att det börjar kännas bättre i axeln.

Rolig vän och kollega :D

Ha det så bra

 
Susanne

Susanne

24 mars 2014 20:20

Humor behövs. Härligt att jobba ihop med någon som har humor. Det lättar upp stämningen och uppskattas av passagerarna.
Fullt upp i helgen såg jag. Hoppas du hade en trevlig helg..

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

 
susjos

susjos

25 mars 2014 00:22

Hoppas du haft en toppenhelg! Och så skönt att axeln börjar kännas bättre. Lycka till med kursen!

http://susjos.blogspot.com

 
wiper

wiper

25 mars 2014 09:45

Härligt att ha en sån bra vän och arbetskollega. Det gör att arbetsdagen känns både trygg och rolig. När nån säger så med sån värme och humor när man flyger så blir man lugn och det betyder mycket

Vilken härlig helg du haft det och vad kul att gå på kurs.Skönt även att sjukgymnastiken hjälpt.

Ha det toppen kära vän
stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
chillitanten

chillitanten

25 mars 2014 09:52

Så bra att din axel börjar bli bättre . Det är mycket roligare att jobba om stämningen är hög . Kramis

http://chillitanten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards