Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Sablans axel...

Av Helga - 28 februari 2014 10:17


Igår var jag hos en sjukgymnast eftersom min axel envisas med att göra ont. Mina försök med värme, vila, stretching,  yoga har ändå inte hjälpt mig särskilt mycket.  Troligen en "frozen shoulder" blev diagnosen och återbesök nästa vecka.  


Jag kämpar på för att kunna jobba trots min orörliga och smärtande högeraxel - jag vill ju jobba och kommer att göra det så länge det bara går. Man kan göra oändligt mycket med vänsterarmen, mycket mer än man nånsin kan tro. Även på jobbet där jag ska stänga bagageluckor, lyfta väskor, servera kaffe/te och köra cafevagnar.


Ja, ja... bara att trampa vidare... imorgon med en charterflight to Äffricka.


På tal om Afrika så fick vi det här fina ljuset från vår dotter i julas. Ljuset är inköpt i Sydafrika...

 

#axel #smärta #hälsa #frozenshoulder #flyg #flygvärdinna #sjukgymnast #afrika #sydafrika

 
 
wiper

wiper

28 februari 2014 11:03

Det lät inget vidare och sånt måste få läka ut. Om du gör allt med den andra armen så kan du bli överansträngd i den också. Förstår din frustration men det är viktigt att låta sånt läka ut. Bra att du varit till en sjukgymnast. Jättesnyggt och ovanligt ljus du fick av dottern.

Sköt om dig nu och ta inte i för mycket

Varm kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

28 februari 2014 11:07

Tack Wiper! Jag ska låta sjukgymnasten/ läkare bestämma. Som tur är ska jag snart gå en kurs på dagtid i tre veckor och då får jag vila om inte annat.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

28 februari 2014 12:31

Hade frozen shoulder för några år sen. Jättejobbigt. Det satt i länge men det blir bra. Ha tålamod!

http://wessand.blogg.se

Helga

28 februari 2014 15:51

Tack Åsa! Känns lite tungt just nu men ska väl gå åt rätt håll hoppas jag.

 
Susanne

Susanne

28 februari 2014 15:11

Vad tråkigt med axeln. Hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig på ett bra sätt. Inte kul att gå och ha ont..
Afrika.. Vad härligt! Får jag följa med? ;)

Trevlig helg

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

28 februari 2014 15:52

Tack Susanne! Ska säkert bli bättre med tiden. Klart du får hänga på. Packar helt enkelt ner dig i rullväskan.

 
chillitanten

chillitanten

1 mars 2014 09:12

Så retfullt. Jag hoppas du får till det. Se till att vila den så mycke du bara kan. Kramis

http://chillitanten.blogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

1 mars 2014 19:51

Det var inget vidare... (sonen är sjukgymnast och kan akupunktur, vi får lite hjälp om det behövs)

http://hannelesparadis.blogspot.se

 
Susjos

Susjos

2 mars 2014 09:07

Åh va trist med smärta! Hoppas du får lite hjälp med smärtstillande å sjukgymnastik ?!
Kul att dottern är hemma igen, och spännande med sonens boende!
Sköt om dig nu!

http://Susjos.blogspot.com

 
Mia

Mia

2 mars 2014 18:30

Instämmer i wipers kloka ord.

Var rädd om dig!

http://miatankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards