Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Vilar på ett hotell i norr...

Av Helga - 6 februari 2014 09:49


Vi är ute och flyger med en splitterny flygvärdinna de här dagarna. Sockersöt och duktig! Det är även kul för oss äldre att hjälpa henne in i allt det nya. Tjejen har rest mycket men har uttryckt att hon under kursen förstått att det händer mycket bakom kulisserna som hon inte hade en aning om.


Igår hade vi en arbetsdag på över tolv timmar. Lite chockartad start kan jag tänka mig, men hon tog det med gott mod! Nu vilar vi ut på ett nordligt hotell. Ofta har jag visat bilder på tjusiga hotell och fina miljöer men ibland bor vi inte riktigt lika fint och utsikten kanske inte är den mest tjusiga. Som idag när jag drar ifrån gardinerna ser det ut så här...


 

Vi har härliga vänner. Imorse väcktes jag av ett MMS från en väninna.


-Får man säga grattis!


Bild på en förlovningsannons från den 4/2 med ett par förlovningsringar och mitt och makens namn. Det var ändå inte vår förlovningsannons eller förlovningsdag utan ett helt annat par med samma namn som förlovat sig.


Dagen börjar alltså med ett fniss och kan det bli bättre än att få starta sin dag på den glada sidan   



#hotell #flyg #flygvärdinna #ungtjej #humor #förlovning





Familj · Flyg · Humor
 
 
wiper

wiper

6 februari 2014 11:00

Det är jättebra som riktigt ung på ett nytt jobb att ha lite äldre kollegor för dom kan tillföra så mycket. Jag kom ihåg själv mitt första jobb och då var åldrarna så blandade så man kände sig trygg och lärde sig mycket. Det var ett långt arbetspass och utsikten från hotellet var inget vidare denna gång.

Grattis på förlovningsdagen

stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
helga

helga

6 februari 2014 11:14

Tack Wiper! Det var två andra med samma namn som förlovat sig :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

6 februari 2014 11:54

Hej Helga men säger gratulera på högtisdagen då. Kul med så trevliga kompisar. Så ni har nya stjärnor i tuben nu! Skönt för henne att få vägledning av erfarna tjejer måste kännas lite skrajset första resorna kan jag tänka mig. Utsikten kanske inte var någon tiopoängare men förhoppningsvis var sängara godkända att somna i. Ha en skön dag

http://filifjonkan.se-bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards