Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under december 2013

Av Helga - 5 december 2013 10:13



Det är min sista lediga dag idag och jag ska hälsa på mina föräldrar en stund. Egentligen skulle de komma ut till oss men pga vädret tar vi inga risker. Det är bättre att jag tar bussen hem till dem än att de sätter sig i bilen och kör om det blir oväder. Jag packar ner en bit av min saffranskaka med toscatäcke några saffransbullar och några skurna pepparkakor.


     


Jag ska passa på att köpa några julklappar till också på stan men sen är jag nog klar med inköpen.


Idag har jag gjort en olivolja med rosmarin och chiliflakes i flaskan. Jag passade på att skörda rosmarin och timjan i mitt lilla trädgårdsland nu innan snön kommer. Nu ska den ställas mörkt och dra ett tag.


 


Imorgon ska jag ut och flyga igen och jag hoppas att Stormen Sven inte ställer till det för flygtrafiken.


#olivolja #tips #fika #flyg #stormensven #oväder #julklappar

Av Helga - 4 december 2013 11:17


Vartefter östrogenet sinar i min kropp gör jag mer och mer konstiga saker   


Det senaste är att jag fått en sån enorm lust att virka. Jag har banne mig inte virkat sedan mellanstadiet...


 

Vad det ska bli?



Bra fråga! Antingen gör jag en fuskkrage eller så blir det ett kuddfodral.


Blir jag nöjd med resultatet kanske det är en bra sak att komma i klimakteriet?


#virka #pyssel #humor #mormor

Av Helga - 3 december 2013 12:15



Igår flög jag omkring i Europas lufthav som vanligt. På den sista flygningen var det bara jag och piloterna som jobbade tur och retur. Resten av kabinkollegorna på vägen dit gick av för övernattning och det kom på ett nytt gäng som skulle arbeta på vägen hem. Den ena kollegan på returen hade koll på att det var jag som tjänstgjorde ombord så hon hade köpt med sig mango särskilt till mig från Marks and Spencer i London.


 

En sån fin gest -  jag blev så glad   


Landade alltså sent igår kväll och så imorse fick jag ställa alarmet för att åka till tandhygienisten. För första gången på länge fick jag beröm eftersom jag börjat sköta mig med tandtråden sedan i somras. Underbart!


Inte fullt lika underbart var det när jag upptäckte att min mobil fått spräckt glas efter besöket. Jag tappade mobilen (i en mobilväska) på stengolvet när jag kom till mottagningen men tänkte inte mer på det utan tog bara upp den igen. Senare på stan upptäckte jag att glaset var spräckt. Drygt 800 kronor till tandhygienisten och drygt 1300 kronor för att laga mobilen.

Tur att man är rik    (OBS!! ironi). Bara att plocka upp stålarna. Le, gå vidare och glömma!



#rik #ironi #mango #samsung #mobil #flyg #flygvärdinna

Av Helga - 2 december 2013 09:09



Jag vaknar i en hotellsäng idag (som vanligt höll jag på satt säga) och eftersom vi ska iväg härifrån ganska tidigt så bryr jag mig inte om att stressa ner till hotellfrukosten. Jag hade med mig en smörgås och min pressmugg från London. Den fungerar precis som en sån där presskanna men är mindre och får plats i rullväskan.


 


Igår blåste det ju ganska rejält och det märktes i flygplanet också. Ingen passagerare verkade dock lida av turbulensen  eller av flygrädsla trots blåsten. 


I år kommer vi att fira sonens födelsedag och julen i förväg med honom. På själva födelsedagen (23/12) åker han och en kompis till Hong Kong.  De ska hälsa på en annan kille som jobbar som volontär  i Hong Kong. Sen kommer dottern och hennes pojkvän hem till Arlanda på julaftons morgon - direkt från Dubai.

Som jag konstaterat tidigare har jag fått restokiga barn - förstår inte varför   


#resa #jul #födelsedag #hotell #flyg

Familj · Flyg · Resor
Av Helga - 1 december 2013 12:12


Vi har också mysigt ombord på första advent.


Här lite smått och gott i mitt crewskåp. Skumtomtar och pepparkakor och DI...


#advent #flyg #skumtomte #pepparkaka

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards