Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Mådde tjuvtjockt igår...

Av Helga - 11 december 2013 08:30


Jag mådde inget vidare igår imorse. Jag hade huvudvärk och mådde illa. Vart efter dagen gick hämtade jag mig och allt blev som vanligt igen. Jag tror huvudvärken beror på syrebrist när jag jobbat. Vi befinner oss i en miljö högt upp i luften som ger "tunnare" (syrefattig) luft. Magen blir dessutom ofta uppblåst av alla starter och landningar och tryckförändringar. Toalettbesök hinner man inte alltid med ombord. Ja du fattar!

Jag fick iallafall alla julklappar inslagna igår. Dessutom kokade jag saft eftersom jag behöver plats i frysen. Idag ska jag åka och storhandla allt som kan köpas i förväg inför julen. Att jag måste vara så tidig med klappar och mat i år beror på att jag ska vara borta jättemycket nu innan dopparedagen och jobbar ända till den 23:e på kvällen. Nästa ledighet ska vi också fira sonens födelsedag. Han fyller dagen före julafton men då ska han ju resa till Hong Kong.


Den 24/12 börjar min ledighet bestående av vanliga lediga dagar, tjänstledighet och semester. Längtar! Då ska ni få se på en slapp och lealös Helga...

  


Finns det något godare än hemmagjord saft. Denna är gjord på svarta vinbär och rabarber...

#saft #julklappar #julhandel #illamående #flyg #flygvärdinna

 
 
wiper

wiper

11 december 2013 11:02

Det låter jättejobbigt, hoppas du mår bättre nu. Det är inte bra att inte hinna gå på toa för magen påverkas och man blir hård istället med följd av att man kan få ta medel.

Vad härligt att du har julkapparna klara och så duktig du är som kokar saft. Oj vad länge du jobbar innan du blir ledig, då förstår jag att det är skönt att allt är klart.

Då har ni mycket att fira och vilken lyckost till son som skall till Hong Kong. Vad härligt att du har lite långledigt i jul så du kan njuta det är du värd. Du är en fantastisk bloggvän som jag följt länge och du är en fin person som jag gillar jättemycket trots att vi inte träffats. Man kan läsa mellan raderan hu go och fin du är. Tack för dessa år och jag hoppas det kommer många fler.

Stor kram till dig fina Helga

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

11 december 2013 12:43

Tack snälla Malin, min trogna bloggvän! Så gulliga ord från dig idag!! Sånt gör att man blir glad i själen...

Stor kram!!

 
Ingen bild

Anneli

11 december 2013 16:15

Skönt att vara klar med julstöket i god tid och slippa stressa i trängseln sista dagarna! I år blir det definitivt en Helgakaka på vårt julbord! Önskar jag kunde be dej stressa mindre på jobbet också men det blir ju svårt......

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 december 2013 20:23

Hej Helga. Oj då ja det är klart att det kan påverka din kropp ordentligt som du sa olika tryck. Toan är ju en nödvändighet jösses kan man inte vänta för länge med.
Du har det snärjigt med julen nu och jobbet och födelsedagar men väl att du får lite ledigt i helgen så du kan vila upp dig. Hemgjord saft är verkligen mumsigt det smakar ju något av den den man köper smakar bara plast och socker ungefär tror jag provat alla sorter snart men ingen är lika god som hemgjord. Ha det så bra det går.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Britt-Marie

Britt-Marie

12 december 2013 10:04

Det är imponerande hur mycket julbestyr du betat av, fast du är borta så mycket hemifrån i och med jobbet!!
Förstår mer än väl att du längtar efter ledigheten!

http://alicebm.blogg.se

 
Åsa

Åsa

6 januari 2014 21:01

Är det verkligen så? (jag fattar ju att det är det eftersom du skrev det ;-) Men att ni påverkas så av höjdskillnaderna. Logiskt egentligen men jag trodde att trycket på nåt sätt blev utjämnat.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards