Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Hemma men ändå borta...

Av Helga - 22 november 2013 16:14


Jag kom hem från Berlin igår kväll. Imorse var det redan dags att ge sig iväg igen. Det var dags att dra på uniformen och packa rullväskan...


Idag hade vi en weekend-charter och gissa om det var mycket manliga passagerare - säkert 80% män! Det var många företag som skulle bjuda sina anställda på julbord och det var livat må jag säga. Roligt och festligt att få munhuggas lite med de här resenärerna. Vi får sällan dricks men jag lyckades skrapa ihop hela 30 :- . Det får väl bli en go´kaffe nån gång här framöver!?


Nu ska jag flyga ännu en flight innan jag får komma hem igen. Tur att jag är van att flänga runt! Jag tror faktiskt att jag bor i en kappsäck. Det tror nog maken också att jag gör  för hemma är jag inte mycket just nu...

  


 


#resa #flyg #julbord #Resväska



Flyg · Humor
 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

22 november 2013 23:20

Vaffö bjuds inte kvinnor på julbord?

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

23 november 2013 08:58

Det undrar jag också!!! Det är väl vi som behöver det allra mest. Så kan vi ta doggybags med oss hem så slipper vi laga julmaten.

 
trollmor

trollmor

23 november 2013 09:27

Jag brukar bli bjuden på julbord varje år , det är banken , länstidningen , av vårt eget företag . I år missar jag bankens . Tror att man har nog sponsrat dom rätt rejält varje år. Kram

http://trollmor.webblogg.se

Helga

23 november 2013 12:47

Vad trevligt!! I år har faktiskt också blivit bjuden på ett julbord av vår lokala fackklubb. Men jag kan inte gå tyvärr.

 
wiper

wiper

24 november 2013 16:38

Du har verkligen fullt upp. Numera verkar inte alla bli bjudna på julbord av arbetsgivaren och det tycker jag är tråkigt. Det blir en vana att flänga kring men man måste ha förmågan också och anlagen till ett sånt arbete också och det tycker jag du verkar ha. Du har ett fint sätt och har humor.

Ha ett bra arbetspass In the air

Sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

30 november 2013 18:03

Ni borde få massa dricks! =)

http://wessand.blogg.se

Helga

30 november 2013 23:01

Haha tackar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards