Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Utsikten från mitt kontor...

Av Helga - 18 november 2013 08:42

Det blev en intensiv flyghelg för mig. På lördagen flög jag en charter och arbetstiden var 12 timmar och fyrtio minuter. Igår flög jag "bara" elva timmar och fem minuter. Då känns det ju nästan som man är ledig.

  (OBS! Ironi)


Det blir lite dåligt med syre, toalettbesök, vettig mat i lugn miljö, möjligheter att ringa hem. Flera tidningar har uppmärksammat vår arbetssituation på sistone bl a Svd näringsliv.


Idag är jag iallafall ledig och ska ladda för att hälsa på dottern i Berlin. Hon är ännu nu på morgonen kvar på sjukhuset men kanske får hon komma hem idag eller imorgon allra senast. Himlans tur att jag bokade den här resan för en månad sen. Nu känns det verkligen dags att titta till henne igen.


Sån här utsikt har jag från mitt "kontor" ibland...


#flyg #flygvärdinna #alperna #charter #resa #SvD #arbete #berlin

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

18 november 2013 10:55

Hej Helga Ojoj det var många timmar det där. Slitsamt för tankarna förstår jag även kroppsligt fötterna med tx. Skönt att dottern friskat på sig nu då bra du far dit och kollar läget moderskänslorna poppar ju upp direkt när det är så där med sjuka telningar. Ja du måste ha i särklass den vackraste utsikten från ditt fönster.Ha nu en skön dag med lite vila om det finns möjlighet.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

18 november 2013 21:55

Ja nu ska det bli gött att få rå om min tös några dagar!!!

 
Ingen bild

Anneli

18 november 2013 16:51

Vad skönt att sjukvården i Tyskland verkar funka bra, måste kännas tryggt för dej att hon fick stanna på sjukhuset!
Din/Er arbetssituation kan jag faktiskt inte komma på en endaste annan yrkeskategori som ens kommer i närheten av! Hoppas du njuter, vilar & myser i fulla drag på din lediga dag!

Helga

18 november 2013 21:54

Nu är hon hemms igen och vi ska ses imorgon i Berlin. Som tur är jobbar jag inte alla dagar. .. tack för ditt stöd!!

 
Freedomtravel

Freedomtravel

18 november 2013 20:02

Jag har förstått att arbetsvillkoren inte alltid är de bästa. Men utsikten är det då inget fel på! (Vi visar faktiskt vår utsikt idag också. Den är inte pjåkig heller ;))

http://www.freedomtravel.se

Helga

18 november 2013 21:54

Måste jag se...

 
Susanne

Susanne

18 november 2013 20:31

Ingen dålig utsikt det där.. :)
Hoppas din dotter mår bättre nu. Skönt att du ska få hälsa på henne..

Sv. Jag kan berätta lite mer. Jag ska jobba som transportsamordnare för ett komunalt företag här i Uppsala som sysslar med handikapptransporter, skolskjutsar och sjukresor. Ska bli jättespännande att lära sig allt det nya..

Trevlig vecka

http://beauty-beholder.bloggplatsen.se

Helga

18 november 2013 21:52

Åh det låter spännande o utmanande. Det kommer att gå galant!!!

 
Åsa

Åsa

20 november 2013 17:50

Fy vilka dagar. Förstår att du är helt slut.

Vad skönt att du kommer till dottern nu när hon ligger inne. Kan inte vara så kul när man inte riktigt kan språket och allt.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards