Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Ibland tror jag på ödet...

Av Helga - 13 november 2013 09:45


Igår hade vi ett välfungerande wifi ombord på flygningen. Det har tagit tid att få ordning på tekniken och vi har legat efter våra konkurrenter. Nu hoppas jag att detta ska utvecklas snabbt på alla vår flygmaskiner så att våra kunder får tillgång till nätet även ombord hos oss.


Ibland tror jag på ödet. Jag ska förklara varför...


Igår var jag då alltså för första gången uppkopplad under en SAS-flight. Min dotter (som bor i Berlin) har varit sjuk några dagar och just under den här flighten kunde jag ha kontakt med henne via whatsapp . Hon hade feber och jag kunde få henne att ta beslutet att söka sjukvård. Hon blev inlagd på sjukhus senare på kvällen pga en urinvägsinfektion som vandrat upp till njuren.




 


#SAS #Wifi #flyg #helga #flygvärdinna #sjuk #sjukhus #familj #ödet





 
 
Sofia

Sofia

13 november 2013 10:43

Men vilken tur, jag har urinvägsinfektion flera ggr per år har med haft tull njurarna några ggr o det kan vara jätte farligt, tur hon e på rätt ställe nu. Hoppas hon blir bra snart :)

http://bian.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

13 november 2013 10:47

@Sofia; tack för dina gulliga ord! Ja, det känns riktigt skönt att hon ligger inne för vård nu när hon inte bor här i Sverige med oss längre.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

13 november 2013 11:00

Min bror bor på Fillipinerna nu ett halv år, så vet hur det är att vara orolig när man inte är där.

Tror ofta med urinvägsinfektion att man väntar för länge om man inte är van vid det, har man fått en rejäl omgång så brukar man lättare få det sen. Jag dricker tranbärsjuice istället för pencillin, brukar nästan alltid funka :)

Haha ja visst blir det det, skönt att bara prata av sig ibland med folk man inte umgås med :)

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli

13 november 2013 12:15

Alltid jobbigt när någon man känner mycket för blir sjuk och man inte kan vara där! Skönt att hon befinner sej i trygga händer nu, hoppas att hon snart kryar på sej och att ni får det riktigt trevligt tillsammans när du åker dit!

 
Helga

Helga

13 november 2013 12:55

Tack Annelie!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

13 november 2013 19:34

Åh vilken tur att du kunde ge goda råd till din dotter, hoppas hon mår bättre snart - hon är väl nu på rätt ställe för att få hjälp i varje fall. Internet är världens häftigaste uppfinning =)

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

13 november 2013 20:59

Ja det bäst att hon är är sjukhus. Då vet jag att hon får den vård hon behöver.

 
susjos

susjos

13 november 2013 22:49

Ja,det var inte dumt att du fick kontakt med henne just då! Hoppas nu att hon kryar på sig snabbt :)

http://susjos.blogspot.com

 
Helga

Helga

14 november 2013 09:53

Tack Susjos! Idag känner hon sig lite bättre. Vi får se om hon får åka hem idag eller imorgon. Som tur är ska jag ner till dem på tisdag nästa vecka!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

14 november 2013 13:27

Oj, jösses. Vilken tur att det funkade just den gången!

http://wessand.blogg.se

 
Helga

Helga

14 november 2013 15:26

Åsa; Ja iaf tror jag att hon åkte in till sjukhuset betydligt tidigare. Annars kanske det hade dröjt tills nästa dag.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards