Alla inlägg under november 2013

Av Helga - 6 november 2013 10:30

När vi hälsade på dottern i Berlin såg jag den här roliga reklamen bakpå en cykeltaxi.

Idag puttrar en gryta på spisen, en boeuf  bourguignon. Den ska vi bjuda svärmor på imorgon kväll tillsammans med timjanpotatis, rårörda lingon och inlagd gurka.

Om en stund ska jag bege mig ner på stan och sätta sprätt på några presentkort som jag fått av sonen och maken och sen blir det en sen lunch med kompisar från flygeriet.

OBS! Vi ska sitta ner och äta

#humor #resa #reklam #scandichotels #berlin #älg #presenter

Av Helga - 5 november 2013 08:00

Jag fyllde år för ett tag sedan och då fick jag helt oväntat blomsterbud.

Gissa om jag blev glad...

#blommor #födelsedag #överraskning

Av Helga - 4 november 2013 08:54

Vi har varit på en fantastiskt fest för en pigg 90-åring i helgen. Min moster är den piggaste äldre person jag känner.

Vi blev bjudna till Gammalkroppa skogsskola och konferens i Värmland. Där blev det fest med härlig middag (viltbuffé) och sen kunde vi alla övernatta i hotelldelen. Morgonen därpå fick vi äta en jättegod frukost tillsammans. Det var runt 40 gäster på festhelgen med gäster från 15 år och uppåt.

Huvudrätten på viltbuffén var älgstek med kantarellsås, rotfruktsgratäng, gelé och rårörda lingon. När vi körde till och från konferensanläggningen genom skogarna i Värmland kikade vi ordentligt åt sidorna så vi inte skullle möta älg även på vägen och inte bara på mattallriken.

Jag fick träffa mina föräldrar, två av mina systrar (en var i Turkiet), mina kusiner, syskonbarn, kusinbarn och många andra släktingar. Jättekul!

Idag är det fortfarande oklart ifall Norwegians flygningar kommer att ställas in eller inte. Piloterna hotar att strejka... Jag tycker de har en mycket god anledning att strejka. Det handlar om att piloterna ska anställas genom bemanningsföretag. Norwegian har redan beslutat att anställa Thailändsk kabinpersonal som ska jobba på deras Thailandsflygningar till mycket låga löner. Vart är flygbranschen på väg?

Uppdatering; Nu strax före kl. 10.00 tycks strejkhotet vara avblåst...

Familj · Flyg · Natur
Av Helga - 3 november 2013 22:12

Vi har haft en härlig helg i Värmland med släkten. Mer om det imorgon...

Av Helga - 2 november 2013 10:00

Idag sätter vi oss i bilen och åker till Värmland och där ska vi fira min härliga, pigga moster som fyller 90 år!!! Därför blev det besök på kyrkogården igår eftermiddag. Vi tänker särskilt på våra bortgågna anhöriga den här helgen...

En artikel i DN i fredags handlade om min arbetssituation...

Av Helga - 1 november 2013 10:00

Som jag skrev lite om igår så har vi mycket barn och ungdomar ombord på flygningar den här veckan och det är ju inte så konstigt eftersom det är höstlov.

Igår hade jag en manlig passagerare som var riktigt konstig och otrevlig. Det är väldigt sällan folk är såå otrevliga. När han skulle stiga av där bak sa han;

- Ni hade ju chansen för ett år sen.

Jag frågade vad han menade.

- Ja att lägga ner alltså.

Var det något som inte var bra, frågade jag och undrade om vi sagt något som han blivit så arg på.

Svaret kom direkt;

- Det är ju som ett djäkla dagis här ombord med alla barn.

Jag blev så häpen att jag inte ens svarade men min kollega fann sig och svarade att alla är välkomna på våra flygningar och att vi inte diskriminerar någon - inte ens barnfamiljer.

Jag diskriminerar hellre gamla sura gubbar än barnen...