Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Alla inlägg under november 2013

Av Helga - 21 november 2013 13:03

Idag är det dags att åka hem igen.

Men först har vi varit på Kaufland och handlat mat. Synd att jag glömde köpa choklad-adventskalendrar bara.


#Advent #adventskalender #chokladkalender #choklad #tyskland #sexigt

Av Helga - 20 november 2013 23:15


Idag har vi shoppat. Först åkte vi buss och s-bahn (ovan jord) till en affär som liknar HM och ZARA som heter forever21 och köpte stövlar, tights, en top och en kofta till dottern. Priserna är låga så man får mycket för pengarna. Sen åkte vi vidare med u-bahn (under jord) till ännu en billig butik - primark. Där hittade vi två toppar och strumpor till dottern. Doftljus till mig och lite julklappar.

Dottern och hennes pojkvän är ju studenter och pengar är en bristvara. Då är det roligt att få bidra med nya kläder.

På kvällen gick vi på en mexikansk restaurang och åt enchiladas bl a. När vi kom hem till lägenheten igen bjöds vi på en supergod fruktdrink. Dotterns kille fixade de fina drinkarnan och det kändes nästan som om vi var i Karibien.



#shopping #berlin #tyskland #primark #forever21 #pinacolada #drinkar

Av Helga - 20 november 2013 06:24


Jo tack!! Jag har det bra i Berlin. Det är så mysigt att träffas och att kunna prata, fika, klia ryggen och allt sånt.

igår var vi på ett hippt café i kvarter liknande söder i Stockholm. Senare när båda ungdomarna var på föreläsningar förberedde jag middagen hemma i deras fina tvåa.

Till fotbollsmatchen laddade vi upp med Svenska flaggan men det hjälpte inte.

Som tröst åt vi då fruktsallad och lite godis.


#berlin #mys #fotboll #café #tyskland #fruktsallad #flyg

Av Helga - 19 november 2013 07:00



Nu har jag packat väskan igen men den här gången för en privat resa. Jag ska hälsa på dottern i Berlin.


Igår kom hon hem från sjukhuset och det känns ju jätteskönt!!!  Igår eftermiddag skypade vi en stund och hon sa att hon ville komma ut till Tegel (flygplatsen heter så) och hämta mig. Det ska bli så mysigt att ses igen.


Vi får se om jag får iväg något inlägg från Berlin. Annars får du ha det så gott så länge och så ses vi längre fram!


  


 

Brandenburger Tor...

 

#resa #berlin #flyg #familj #frisk #mys



Av Helga - 18 november 2013 08:42

Det blev en intensiv flyghelg för mig. På lördagen flög jag en charter och arbetstiden var 12 timmar och fyrtio minuter. Igår flög jag "bara" elva timmar och fem minuter. Då känns det ju nästan som man är ledig.

  (OBS! Ironi)


Det blir lite dåligt med syre, toalettbesök, vettig mat i lugn miljö, möjligheter att ringa hem. Flera tidningar har uppmärksammat vår arbetssituation på sistone bl a Svd näringsliv.


Idag är jag iallafall ledig och ska ladda för att hälsa på dottern i Berlin. Hon är ännu nu på morgonen kvar på sjukhuset men kanske får hon komma hem idag eller imorgon allra senast. Himlans tur att jag bokade den här resan för en månad sen. Nu känns det verkligen dags att titta till henne igen.


Sån här utsikt har jag från mitt "kontor" ibland...


#flyg #flygvärdinna #alperna #charter #resa #SvD #arbete #berlin

Av Helga - 17 november 2013 08:39


Jag ska flyga mycket idag också men här kan du se två bilder från igår...


#flyg #flygvärdinna #agadir #charter

Av Helga - 16 november 2013 10:15



Spänningen var oliiidlig igår eftermiddag i väntan på december-schemat. Jag visste att det är min lediga julhelg och att jag har semester över nyår men ändå...


Nu kan jag äntligen börja planera hur julen och tiden före ska bli. Detta är mitt sista variabla schema. Jag ska gå över till ett fast schemasystem i mitten av januari. Jobba fem dagar och ledig tre dagar. Ibland kommer det att bli tuffare men jag kan iallafall planera lite längre framåt. Jag har t o m köpt en fickalmanacka - det har jag inte haft någon på fler år. Jag har bara antecknat direkt på mitt flygschema eftersom jag ändå inte vetat något om framtiden.


Idag är jag på långtur (läs föregående inlägg) så detta har jag skrivit i förväg.


 


#december #almanacka #planering #tid #flyg

Av Helga - 15 november 2013 10:00


Jag är ledig idag också och har satt en gryta att puttra på spisen. jag hittade ett nytt recept i en matbroschyr och blir det gott ska maken laga den här grytan på en herrmiddag senare i december.


Dottern blir kvar på sjukhuset några dagar till men det känns bara bra. Man vill ju att allt ska vara under kontroll innan hon åker hem. Undrar om hon fått ligga kvar om hon varit hemma i Sverige? Tror knappast det...


Imorgon ska jag flyga hela dagen - närapå 13 timmar. Det blir en Afrika-flight tur och retur.  Jag får packa ned något lätt plagg i rullväskan för säkerhets skull. Jag hittade en bild på google som ser spännande ut och jag tror säkert våra charterresenärer ska få en trevlig semester...


Agadir


#afrika #resa #flygvärdinna #helga #agadir #mat #sjuk 



Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards