Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 september 2013

De drar till Portugal...

Av Helga - 4 september 2013 13:06


Idag reser vår dotter (som numera bor i Berlin) till Portugal på en veckas semester. Sen är hon i Berlin i ca två veckor innan hon och hennes pojkvän och hans familj ska resa till Sydafrika. Vilka globetrotters!!


Jag är ju också väldigt förtjust i att resa så den genen måste komma från mig   


Min dag är kanske inte fullt så spännande, men ack så skön. Jag städar, har promenerat och ska baka lite matbröd. När man flyger runt mycket på arbetsdagarna är såna här vardagliga sysslor så mysiga.


Förra veckan vikarierade jag på en förskola här  i närheten och på min promenad råkade jag gå förbi ett av barnens hem. Där på altanen stod en liten pojke som var på "min" avdelning och han blev glad att se mig. Jag blev också glad så klart - vad kul att man gjort ett intryck i en så liten killes liv!!!


 


Nej, nu ska jag ta tag i dammsugningen igen...



 
 
Britt-Marie

Britt-Marie

4 september 2013 20:27

Kul att den lille killen kände igen dig. Man blir varm i hjärteroten av sån´t!

http://alicebm.blogg.se

 
susjos

susjos

4 september 2013 21:11

Så du var inte på Arlanda idag när Obama kom, kanske skönt när det var så mycket avstängt :)
Ja, din dotter får se mycket av världen, häftigt!
Ha en skön ledighet!

http://susjos.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

4 september 2013 21:16

Tur att du gillar att resa. =)

Vad kul med killen! Dom är ju för goa. Så spontana i sina reaktioner.

http://wessand.blogg.se

 
wiper

wiper

5 september 2013 07:30

Vad rätt hon gör din dotter som reser ut i världen och upplever saker. Förstår att vardagssyslorna blir härliga när man är ute på resande jobb mest hela tiden. Roligt detta med förskolan och kul med en sån gullig episod

Ha en skön torsdag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

5 september 2013 09:12

Jag har ju svårt att känna tjusningen i städningen, när jag städar. Men efteråt... när det är rent och fint är det ljuvligt!

http://miatankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards