Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 5 juni 2013

Studentskans nya skor...

Av Helga - 5 juni 2013 22:19



Vilken fantastisk dag vi har haft idag när vi firade dotterns studentdag. Vädret var strålande ändå från morgonen vilket gjorde det lätt att göra allt i ordning inför mottagningen.


 


Efter utspring och firande utanför skolan med mormor, morfar, farmor, pojkvän och oss övriga  i familjen åkte dottern iväg på ett lastbilsflak med sin klass. Senare på eftermiddagen hade vi öppet hus hemma med släkt, vänner och grannar. Det blev väl runt 35 personer som kom och samtliga valde att sitta ute i trädgården.


Vi bjöd på varmrökt lax, rostbiff, kycklingspett, couscous-sallad, potatissallad, skaldjurspaj, västerbottenpaj, tapenade, limesås, vitlökssås, sallad, rosenbröd, brieost-tårta. Kaffe och tårta också förstås... Tyvärr var jag så inne i allt fix så jag tog inga matbilder.


Nu sitter jag bara och pustar ut. Dottern, hennes kompisar och pojkvännen har stuckit iväg på en stor fest i stan. Gissa vem som ska vara privatchaufför ikväll?? Moi...


Du skulle ha sett dotterns och hennes kompisars skor. Jag är helt fascinerad - de går i så höga klackar nu så man måste beundra att de kan gå i skorna. Dottern har tittat en hel del efter skor men vi fick tips om en bra sida som heter högklackat.nu. Där hittade hon fina sommarskor som passade bra till studenten och ja, hon kan gå i skorna.


Nä hörni...


Go´natt nu från en pömsig Helga som snart ska ta bilen in till stan och agera taxi...


 



 
 
Kimmie

Kimmie

6 juni 2013 16:27

Låter som en lyckad studentfest! Härligt att ni fick fint väder.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

9 juni 2013 11:42

Tänk vad stora dom blir....

Massa god mat låter det som. Lika bra du inte hann fota. Då hade jag bara blivit ännu mer sugen. =D

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards