Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Resa till USA...

Av Helga - 17 april 2013 17:17


Vår son har ju nyligen varit ute på en USA resa och närmare bestämt besökte han staten Texas. Där bor en av sonens bästa vänner sedan snart två år och han går på college på Lamar University. Genom sin idrott har killen fått ett skol- och idrottsstipendium under fyra år.  Inte illa!


På väg till Houston åkte sonen via London och pga ett "klanteri" av mig vid bokningen fick han byta från London City airport till London Heathrow airport. Vi bokade då en mini cab på nätet så transfern fungerade ändå bra och det blev till och med som en liten seightseeing-tur genom Londons centrala delar. På hemvägen skedde flygplansbytet på samma terminal på Heathrow så då var det lättare. Under besöket reste killarna runt en del och bland annat var de i  New Orleans en helg. Massor med fina bilder har vi fått se efter resan.


När jag berättar om killarnas kuskande kommer jag att tänka på när jag själv reste till USA som 20-åring. Jag och en kompis reste runt i landet i tre månader och fick se både Boston, New York, Denver, San Fransisco, San Remo, Las Vegas, Los Angeles och Miami. Vi reste runt med Greyhoundbussar och på många av ställena bodde vi hos folk vi kände men ofta bodde vi också på hotell av skiftande standard. På slutet av resan flög vi till en västindisk ö och där började pengarna sina så smått så vi fick bo på en camping. Vi grillade maten på en enkel eldstad. Ibland fick vi mat av folk som reste hem från campingen eftersom vi bodde där en hel månad. Vi åt även en hel del kokosnötter som fanns att tillgå överallt kring vårt tält. Det svåraste med kokosnötterna var väl att öppna dem. Ja, du vet... "Far jag kan inte få upp min kokosnöt"

 

Jag blir ganska sugen på att resa till USA igen någon gång nu när sonen varit där...


 

 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 april 2013 18:50

Kul, jag har bara sett New York och Washington DC.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
wiper

wiper

18 april 2013 08:16

Vad härligt att din son reser och ser sig omkring, önskar att jag själv gjort det som ung när jag hade haft möjlighet. Kul att ta del av dina reseminnen man blir lyrisk och drömmer sig bort. Tänk alla platser du besökt. Jag väntar på att svenska spel skall ringa så min man och jag kan resa jorden runt innan det är för sent ;)

Ha en skön dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

18 april 2013 09:05

Tänk vad man får lära sig på en sån resa! Och du gav dig ut på en som 20-åring! Häftigt! Är lite avundsjuk. Försöker få iväg barnen på olika saker dock så de får se lite av världen och människorna på den.

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards