Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Snart ska vi ut på tur hela familjen...

Av Helga - 19 mars 2013 08:00


Snart, snart, snart är det resdags för den här familjen...


I slutet av veckan åker sonen till USA för att hälsa på en av sina bästa vänner. Kompisen studerar på college i Texas. Jag tror att allt kommer att gå bra men oroar mig ändå lite för resan eftersom han ska iväg helt på egen hand för första gången. Han har rest mycket förut men har då alltid rest med någon kompis.


 


Sen lite senare så sticker jag, maken och dottern iväg på charterresa till Las Palmas. Vi ska njuta av lite sommarvärme, sol, bad, promenader, utflykter, shopping, god mat och kanske något sportevenemang. Nu längtar jag riktigt mycket!!!


 

Las Canteras, Las Palmas...

 
 
tant Hannele

tant Hannele

19 mars 2013 08:23

Det finns väl någon snäll flygvärdinna som hjälper honom.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Helga

Helga

19 mars 2013 09:04

Hannele: det hoppas jag, men hon/han kommer nog inte hjälpa honom med bytet från London city airport till Heathrow.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Shana

Shana

19 mars 2013 14:55

Hej Helga!
Många år sen jag skrev en kommentar inne hos dig och du hos mig... :) Skrivit en blogg just idag för första gången på länge och kollar runt bland mina gamla inläg efter blogginlägg och hittade dig, skoj!
Kul för sonen med USA-resan, varit där två gånger och älskar det landet och folket där. Hur gammal är han? Han kommer nog klara sig fint på resan! Minns när jag var 12 o vi åkte över första gångem med famlijen då var det en liten kille på ca 6-7 år som åkte helt själv o fick hjälp av flygvärdinnorna, han sa på härlig göteborska: "jag ska hälsa på pappa i Amerika"... :)) Så söt!
Kika gärna in o tyck till angåend mitt inlägg så blir jag glad.
Ha det gott!
Shana

http://meandmyself.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

19 mars 2013 16:37

Det kommer säkert att gå jättebra!!

Men så skönt för er att åka till sol och värme. Det behöver vi nog alla just nu. Det har varit en gräsligt lång vinter tycker jag..

Kram Eva

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Helga

Helga

19 mars 2013 16:58

Shana; Kul att du kikar in igen och visst kikar jag in till dig också. Sonen är 20 så jag borde ju inte oroa mig - jag vet!

Eva; ja det går säkert bra, men en gång hönsmamma alltid hönsmamma... Ska bli skönt med lite värme efter den här långa vintern.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
britten

britten

19 mars 2013 17:36

Det går säkert bra ska du se..ungdomar i dag är så försekommna....Vad mkt gott du suktade med på din bjudning....och Las Palmas och Las Canteras..åååååå ljuva tid..så mycket trevliga stunder på härligfa las canteras....avundsjuk..nääää men skulle gärna även jag varit där....ha det så skönt...

http://glitteroga.blogg.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 mars 2013 18:38

Hej Helga.
Åh skall han fara iväg så långt så spännande för er allihop, Hm ..ser att restan av er far på solsemester klokt det för här verkar det ha blivit en ny istid hu sådant väder det är idag urk,,vräker ner snö och blåst en tjuter i skorstenen. Känns nästan kusligt då. Går bättre att skriva nu för mig, kan använda båda pekfingrarna och långfingret lite grann...sjukgymnastiken gör sitt!

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
UnderCover

UnderCover

19 mars 2013 18:50

Det finns nästan inget bättre än att ha nå't att längta efter...
Ja, om man bortser från själva upplevelsen av det efterlängtade och kanske nå't/nå'n sak till :o)

http://tankarochbilder.wordpress.com

 
trollmor

trollmor

19 mars 2013 21:16

Så underbart att få lite sol på sig. Njut för mig med.

http://trollmor.webblogg.se

 
Helga

Helga

20 mars 2013 08:29

Britten; Det ska säkert gå bra! Tack för dina lugnande ord.

Filifjonkan; Vad bra att du börjar känna dig bättre!

UnderCover; Längtan är härlig!

Trollmor; Lovar att njuta!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

21 mars 2013 12:59

Åh, vad skönt! Jag är avundsjuk! Hoppas det blir riktigt härligt!

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards