Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Nu har vi bara två tonåringar igen...

Av Helga - 4 november 2012 15:30


Dotterns tyske vän har återvänt till Berlin... det blev lite tomt i huset på något sätt. Nu har vi bara två tonåringar igen.


Igår gick vi runt i Uppsala på kvällen och såg på ljusinstallationerna "Allt ljus på Uppsala". En del av installationerna var läckra och fyndiga och en del var sisådär. Det var iallafall stämningsfullt att vandra runt i mörkret tillsammans  med andra Uppsalabor och turister.


En kollega är fyndig och har bl a rappat ombord och sjungit för brudpar under flygning. Nu har hon skrivt en ny text till  låten "Dansa Pausa" och den som har/ har haft eller känner småbarn kommer att känna igen sig...


 
 
Åsa

Åsa

4 november 2012 22:15

Måste kolla in klippet när jag sitter bättre till!

Och jo, det tog tid att läsa alla sina blogginlägg. Ett par dagar till och från. Men kul var det. Det rekommenderas! Spara det till en regnig ledig dag. =)

http://wessand.blogg.se

 
Frejda

Frejda

5 november 2012 08:30

Hej Helga,

Jag har fortfarande problem med att kommentera dina inlägg från mig hemmadator. Mycket mystiskt. Men nu är jag på jobbet och hoppas det fungerar. Jag är ju inne och läser hela tiden. Frusterande när man skulle vilja säga något och det inte går ...

Vi får väl räkna ner till vintersolståndet nu. Efter lunchtid den 21 december vänder det och vi får längre dagar igen. :-)

http://frejdastorp.bloggplatsen.se

Helga

5 november 2012 08:34

När jag har såna problem testar jag en annan webläsare... t ex google chrome eller mozilla firefox... kanske kan det fungera??

 
wiper

wiper

5 november 2012 09:03

Förstår att det blev tomt när gästen hade åkt. Häftigt att ni har en ljusfestival där hos er. Så duktig kollegan är som rappar så bra och har skrivit en text som är på pricken ;) som det är. Det svängde verkligen om den.

Ha en fin början på veckan
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

5 november 2012 09:32

Hej Helga. Åh är ni sj'lva nu ja det känns tomt direkt när de far iväg. Det såg ju ut som en toppenkväll med alla ljusen har en väninna däruppe som hade varit med och kikat och hon sa med att det var fint roligt att det görs så där
tycker jag.Blir ju liksom en tradition i denna mörka tid . Men det är inte långt till advent då vi tänder upp så känns det bättre,Ha en bra dag

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards