Alla inlägg under oktober 2012

Av Helga - 11 oktober 2012 16:33

Nyligen flög jag till Umeå fram och tillbaka hela dagen tillsammans med samma besättning...

Till slut visste vi knappt var vi var och tydligen funderade även styrman när han skulle meddela att vi snart skulle landa;

- Mina damer och herrar, vi närmar oss nu Öhhh... Umeå och det är dags att spänna fast säkerhetsbältet ... osv.

Av Helga - 10 oktober 2012 18:00

Ibland har man det lite extra bra på jobbet som nyligen t ex när jag flög med en kul typ.

Hon annonserar i högtalaren på det mest fantasifulla sättet. När vi skulle ut med vår försäljningsvagn i kabinen pratade hon sig varm om en ny klocka som vi har till salu;

- En ursnygg klocka i tidlös design

Fullt så glada och pigga skulle vi inte vara om EU får bestämma hur mycket flygpersonal ska jobba i framtiden. Det verkar som om flygande personal inte räknas på samma sätt som andra medborgare eller som t ex lastbilschaufförer. Nu måste vi reagera! Vi kan inte jobba hur mycket som helst!

Av Helga - 9 oktober 2012 13:15

Min son är rätt så noga med hur han klär sig...

Nyligen skulle han till affären men gick fortfarande runt i mysbyxor här hemma.

Jag hör från hallen;

- Måste man ha jeans på sig när man går till ICA?

Jag förstod att han frågade om han måste byta om men kunde inte låta bli att låtsas missförstå och  svarade;

- Nej, det behövs inte, men glöm inte kalsingarna annars kanske folk undrar...

*****************************

Här kommer nu lite interiörbilder från vår sommarstuga;

Av Helga - 8 oktober 2012 17:22

Idag känns det som om jag varit med i en pilsnerfilm från 30-talet.

Varför?

Heter folk i besättningen Östman och Söderman känns det bara så liksom. Tjeenare, Tjeenare...

Nu på ett hotell igen. Jag vilar med fötterna högt och njuter av lugnet. Helgen var rolig men intensiv eftersom jag direkt efter min nostalgiträff åkte till säsongsstarten av elitbasketen i Uppsala. Både herr- och damlaget hade uppstart med "Boob Games" där alla intäkter oavkortat gick till bröstcancerföreningen.

Film · Flyg · Humor · Sport
Av Helga - 7 oktober 2012 12:24

Tänk att man ha så roligt med vänner om man inte umgåtts nämnvärt mycket med på över 36 år... Vi var 15 personer från mitt konfirmationsläger (av 28) som slöt upp för en helg tillsammans på en kursgård i Uppland...

Alla hade med sig gamla foton och anteckningar och vi åt gott, pratade, skrattade och njöt av att ses igen efter så lång tid. Till fikat bjöds färska hembakta wienerbröd och vi hade ett "Halleluja-moment" eller som jag naturligtvis måste kläcka ur mig;

- ett "Harry mötte Sally-moment". Har du sett filmen förstår du hur jag menar...

Av Helga - 5 oktober 2012 08:00

Jaa... nu är jag ledig efter tre dagars intensiva flygdagar...

Igår på kanelbullens dag var det extra kul att få bjuda våra utrikespassagerare i affärsklassen på bullar. Särskilt kul var det med de utländska gästerna som kanske inte är så vana vid att äta svenska kanelbullar.

En ung kille från australien klagade lite på en sås som serverades i hans matlåda. Vi pratade om det och jag skojade med honom och de två tjejerna som reste tillsammans med honom. Efter ett tag hämtade jag en liten söt gosedjurs- elefant och höll den gömd mellan mina händer och sa att jag hade en present till honom. Jag öppnade händerna sakta så att bara snabeln kikade ut. Det där blev hans favvogrej direkt och senare när jag gick förbi hade han satt fast den i tröjan och han sa att detta blivit hans bästa kompis

Idag blir det en helsmörjning för mig. Först cellprovtagning och sen frissan. Jag tror att frissan blir roligast och behagligast också för den delen...

Ha en trevlig helg! Jag ska iväg och träffa folk som jag inte sett sen var var 15-16 år. Vi ska ha återträff med konfirmationsgänget, Vi blev rätt tighta eftersom vi var på ett 4-veckors läger tillsammans under konfirmationsläsningen. En av tjejerna har jag haft kontakt med alltsedan den tiden...

Av Helga - 3 oktober 2012 08:57

Jag vaknar på ett hotellrum idag och jag har en vidunderlig utsikt även om det är lite grått ute.

Igår flög vi tre flighter i en MD80 och där kan man låta passagerarna gå in både genom framdörren och genom en trappa där bak som leder rakt upp i flygmakinen. Du kan se trappan på bilden här;

Igår när det var ombordstigning var det en kille som sa:

- Tjena tjoho...

- Jag har aldrig gått in i ärslet så här förut...

Av Helga - 2 oktober 2012 08:30

Idag packar jag rullväskan igen och ger mig av på turné. Jag kommer att sova borta men stoppet blir kort. Det blir bara tid till en kortare promenad och frukost innan det bär av igen.

Igår var det "sociala dagen"... Först träffade jag en kollega/kompis som jag inte sett på ett tag. Vi förmiddagsfikade på Broströms café vid Östra station (ett av mina favoritcaféer) och sen efter några ärenden på stan bar det av till mamsen och papsen och en fika tillsammans med dem.

Igår kväll hämtade jag dottern och en av hennes basketkompisar från kvällsträningen. På väg dit handlade jag mat strax innan butiken skulle stänga. Då såldes allt färskt bröd från butikens bake-off avdelning ut till superpriser. Det var inte så dumt - vi fick fina färska pain riche tll frukosten imorse.

Här kommer ännu en bildkavalkad från helgen på landet. I gårdagens inlägg var temat bryggor och svamp. Nu är temat trädgårdsbilder...