Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Vad äter vegetarianer?

Av Helga - 27 september 2012 13:30


Jag är Sveriges mitt och ska snart träffa en kollega på stan. Han har nyligen fyllt år så vi har bestämt oss för en riktigt hederlig gammeldags fika på konditori...


Dagen började med en flygning till ett grannland. Flighten är mycket kort så det gäller att ha spikskorna på. Tack och lov fick vi en extra flygvärd med oss utöver vad som krävs för säkerhetsbestämmelsernas skull. Det gör stor skillnad om man är tre eller fyra som jobbar på en så kort flygning.


Nyligen satt jag och dottern och pratade om vegetarianer och om vad de kan tänkas äta. Vi konstaterade att en del inte ens äter ost eller t ex ägg.


- Men vegetarisk fisk då, sa dottern.


- Vad är det, frågade jag.


- typ sjögurka...


Vi skrattade oss fördärvade...   


 


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

27 september 2012 15:48

Hej Helga hahha så fyndigt av din dotter... bra ni fick bli fler att rusa runt på kortisen då. Man kan ju önska dig nu en lugnare flygning lite längre kanske så ni hinner med det ni ska utan att springa med spikskor.(ang mixern så passa dig för att mixa varma grejor lägg nåt tungt typ tegelsten på locket och fyll den inte för mycket är bra råd? Systerdottern vägrar tomatsoppa numera och hon har hemska ärr men klarade ansiktet rätt bra som tur var men du såg axlar och bröstbilderna väl åh så ont hon hade ...)

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Kimmie

Kimmie

27 september 2012 18:11

Ha ha, har aldrig testat vegetarisk fisk =)

http://kimmietid.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

28 september 2012 07:54

Det är lite tråkigt att bjuda en som äter vegetarisk för man har inte själv kunskapen om vad som är gott och bra. Äldsta sonens flickvän är vegeterian och jag tycker lite synd om henne. Tänk vad mycke gott hon missar. trvlig helg
Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
wiper

wiper

28 september 2012 09:48

Rolig konversation mellan mor och dotter ;). Själv har jag varit vegetarian några gånger i livet. Det finns många bra recept på vegetariskt numera.

Ha en fin arbetsdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Mortuta

Mortuta

28 september 2012 16:27

Hm, en fundering. Hur korta flygningar kan ni ha som kräver servering? Det måste ju vara nån måtta på rusandet i gången, eller? Snacka om stressig uppgift.
ha en skön helg
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Helga

30 september 2012 17:22

V har servering på alla flygningar och de kortaste tar väl ca 40-45 min. från att man lyft till man har landat. På Oslo-flygningarna säljer vi alkohol och tobak också...

 
Åsa

Åsa

5 oktober 2012 22:07

Haha, jag tyckte det med spikskorna var kul!
Sjörgurkan också. =)

http://wessand.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards