Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Skiathos ggr 2...

Av Helga - 9 september 2012 18:49


Igår började dagen struligt...


Först glömde jag mina glasögon inne vid sängen där maken låg och sov. Jag skulle smyga mig in och råkade snubbla på ett par skor som stod där och tittade fram under sängen. Typiskt, där väckte jag maken. Sen när jag kom ner i köket skulle jag ta fram ett plåster och i samma låda låg en burk med tandpetare som jag tappade ut. Sån röra är bara så jobbigt tidigt på morgonen (kl. 06.00)


När jag kom till centralstationen var tåget 20 minuter försenat...


Idag träffade jag en kollega på tåget och hans dag hade också börjat dåligt. Han hade  glömt sitt tågkort och sin serveringkavaj. Undrar vad han satte på sig ombord på flygningen. Kanske kunde någon snäll flygvärdinna låna ut sitt förkläde?


Nu har jag flugit till samma grekiska ö två dagar i rad. Sammanlagt har jag träffat runt 600 passagerare. Nu lite rast och vila tills taxin kommer och hämtar mig 04.15 imorgon bitti .

Gäsp!   

 
 
Åsa

Åsa

9 september 2012 20:38

Uh! Förstår att du är trött!

http://wessand.blogg.se

 
susjos

susjos

10 september 2012 03:49

Åh..Skiathos, underbara ö! Förstår att du ville vara kvar där mellan flygningarna! Och tänk så mycket folk du träffar!!! otroligt!
Förstår oxå att du är trött! Hoppas du har en längre ledighet att se fram emot snart...
Jag ser fram emot semestern snaaart!!

http://susjos.blogspot.com

 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

10 september 2012 08:59

lite tuff start

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Mortuta

Mortuta

10 september 2012 18:32

ha, ha....skönt att höra att det är fler än jag som trampar " i klaveret" så att det hörs ...04:30 imorse fastnade jag med tån i hundgallret och väckte hela hushållet. Inte populärt alls...och dessutom gjorde det ont i min tå :(

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards