Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Inget varmvatten där bak...

Av Helga - 30 augusti 2012 11:26


Jag har haft jour några dagar. De första dagarna fick jag rejält med arbete men så softade det till sig på slutet och jag har redan jobbat klart för dagen. Det är så skönt att komma hem så tidigt på dagen. När jag kom hem gjorde jag en rejäl balja kaffe och bredde mig två smörgåsar och så fick jag lite egentid med morgontidningen.


Natten tillbringades på ett flygplatshotell som inte är särskilt modernt. Där saknas t ex luftkonditionering så det blir väldigt varmt på rummet. Jag öppnade fönstret med resultatet att alla flygplatsens ljud hördes. Flygmaskiner, truckar, bilar och bilalarm. Tur att jag hade ett par öronproppar i min necessär. De pluggades in och sen sov jag gott!!


På första morgonflygningen skulle vi servera 150 passagerare frukost med kaffe och te. Då visade det sig att det bakre pentryts varmvattenkokare var trasig så allt kaffe och te fick göras i det främre köket. Det var tur att det inte var någon av våra kortaste flygningar för då hade detta trasslat till det rejält.



Ha en mysig dag - det ska jag ha...  


 
 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

30 augusti 2012 14:26

Öronproppar har jag alltid, behövde bara när jag en gång delade rum med en riktigt snarkande tant..... Tur att bara vattenkokaren trasig på planet.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
susjos

susjos

31 augusti 2012 02:11

Visst är det underbart med lite egentid och den där koppen kaffe!
Ja, öronproppar är guld värt :)
Tack för fina ord i min blogg ♥
Kram!

http://susjos.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

1 september 2012 10:00

Öronproppar är verkligen underbart. Så skönt att kunna plugga in dem när man själv vill och stänga ute störande ljud. Jag sover jämt med mina öronproppar. Sover så mycket bättre när det är helt tyst. Fler borde verkligen testa.

 
Mortuta

Mortuta

1 september 2012 11:32

Öronpropparnas lovsång....jag är den första att stämma upp i den sången...fast, i fredags försov jag mig en halvtimme pga dessa proppar..
Lena

http://www.mortuta.bloggplatsen.se

 
Helle

Helle

3 december 2012 22:23

Bra att ha öronproppar vid flygning och sömn

http://www.earsafety.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards