Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Dags att fira en student imorgon...

Av Helga - 4 juni 2012 08:45


Många är det som längtar efter sommar och sol nu i kylan och jag har flugit ner en hel del resenärer till Medelhavet i helgen... Först till Mallorca i lördags och sen till en Grekisk ö igår. Det var inte utan att man blev sugen på att kliva av...


Men just ja - vi ska ju fira sonens student imorgon så jag har lite annat att göra. Idag blir det städning, handling, iordningställande av bord och stolar, matlagning, blomplockning, björkrisfix mmmmmm..... Studentskylten är klar och det blir enkelt att välja om vi ska vara inne eller ute på studentmottagningen - det blir inne.


 


Igår när jag skulle gå hem från trafikkontoret efter en 11-timmarsdag så fungerade inte hissen ordentligt på jobbet. Det stod en lapp vid dörren att den var felanmäld pga att hissen "hoppar" mellan våningarna. Jag vågade inte åka i en sån hiss utan gick ner i trappan istället. Sen kom ett gäng som skulle ut och flyga och de tog hissen och sa till mig;


- Ja, att du går ner förstår vi, du som ska hem, Vi ska ut och flyga så oss gör det inget om vi fastnar   


  

 
 
Åsa

Åsa

4 juni 2012 10:01

Haha, nej du. Den hissen hade jag inte heller tagit! Oavsett jag skulle jobba eller hem.

http://wessand.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

4 juni 2012 17:15

Synd på vädret men hoppas ni får ett riktigt kul studentfirande imorgon!

http://kimmietid.blogspot.com

 
susjos

susjos

4 juni 2012 23:08

Ska det bli regn i morgon? Vi som ska spela boule ute! Hm..
Hoppas ni får en fantastisk dag! Helst med så lite regn som möjligt va?!!

http://susjos.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards