Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Idag serverar vi en delikatess...

Av Helga - 27 mars 2012 13:30

Det är andra dagen i rad som vi kommit till samma hotell nu. Det är rätt så skönt att få bo på samma rum också - det innebär att man kan lämna resväskan kvar och slipper släpa på så mycket grejer. Igår var vi i kabinbesättningen ute och åt tillsammans och med oss hade vi också den nya tjejen, som jag är fadder till. Vi gick till restaurang Sense och åt varsin rejäl pastarätt...

Idag är det kanonväder här på orten så snart ska det bli en rejäl promenad och en fika i solen på något mysigt café. Det blir nog bäst så eftersom jag tror jag skulle somna på sängen annars... klockan ringde ju så tidigt.

Nu något lite tokigt igen...


Innan vi börjar med drinkserveringen i affärsklassen ombord så brukar vi dela ut små varma handdukar till resenärerna - vi kallar dem hot towels. Det är små vita frottédukar som ligger ihoprullade i en ask. Nyligen fick jag höra en kollega som berättade följande;


- Vi serverade en fiskroulad idag och en av passagerarnas kommentarer var obetalbar.


- Hade jag inte vetat bättre skulle jag kunnat tro att det var en överkokt hot towel som serverades idag

Flyg · Humor
 
 
Åsa

Åsa

27 mars 2012 14:47

Haha, lysande!

http://wessand.blogg.se

 
trollmor

trollmor

27 mars 2012 20:45

Ler ända bak till öronen i detta inlägg och det förra. Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

27 mars 2012 21:26

Där har jag nog inte varit, äter inte pasta så gärna... Hör av dej nästa gång om du vill ha fikasällskap.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
ingrid

ingrid

28 mars 2012 02:02

Det är nog ett av det mysigaste när våren och sommaren är kommen. Att kunna sitta på uteserveringarna.

Ingen bomb hittats än..men allt som skapas med sånt hot är hemskt. Rädslan, tågförseningar och förseningarna till jobb och annat..kostnaden som blir..bombtekniker med hundar som flögs hit med helikopter osv. För nåt år sen så var det bombhot stup i ett och varje gång så flögs dom upp för att leta..tomma hot hela tiden, men det måste ju tas på allvar och undersökas ändå..bla var det bombhot vid sjukhuset...nåt år innan så small en bomb utanför polishuset inne i stan..även i Brunflo.

Nattkram
Ingrid

http://ingridchristina.bloggplatsen.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

28 mars 2012 11:35

Hej Helga Skrattar gott åt er kunds kommentar om den hoprullade handduken!Kul att ni ibland hinner umgås lite så är lagom lite god mat eller fika lite titt på orten eller liknande det är berikande.
Ha det så bra

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
britten

britten

28 mars 2012 13:08

på ett hotel i Barcelona blev vi serverade en liten knapp innan middan ..jag trodde det var en gobit och skulle stoppa den till munnen då kyparen hindrade mig skrattande och hälde vatten på knappen som helt plötsligt växte och blev just en hottovel....pinsamt

http://glitteroga.blogg.se

 
Sussi

Sussi

28 mars 2012 20:26

Åhh så skönt att få bo på samma hotell och ha samma rum. Som du skriver så är det skönt att slippa flytta väska och annat mellan..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susjos

susjos

29 mars 2012 00:24

Ja, va skönt med samma hotellrum :)
Och va kul att du gogglade var jag var,för visst var jag i Falun :)

http://susjos.blogspot.com

 
wiper

wiper

29 mars 2012 13:43

Vilken fin restaurang ni gick till och jag antar att maten smakade jättebra. Härligt att få vara några dagar på samma hotell och inte flacka runt hela tiden.

Vilken rolig kollega ;)) Ni verkar få skratta mycket och det är kul med arbeten där man träffar mycket folk.

Ha en härlig torsdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards