Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Fyndig högtalarannonsering...

Av Helga - 20 december 2011 09:15

Idag börjar jag jobba på eftermiddagen. Jag tänker baka lite mer lussebullar och göra en sorts chokladgodis nu innan det är dags att dra.

    


Sonen ska resa till Sri Lanka under jullovet och idag, efter diverse strul, har vi fått klart med hans visum - det känns rikigt skönt! Det har inte krävts visum för att resa till Sri Lanka förut men fr o m den 1 januari 2012 måste man ha det.


Dottern ska också ut på tur till en ö snart, men inte lika långt bort. Bortamatch mot Visby står på schemat. Skönt att hon hinner tillbaka till jul!


Man kan man hitta mycket roligt kring flyg. Här har jag t ex funnit en fyndig högtalarannonseringen...


 


There is no smoking in the cabin on this flight. There is also no smoking in the lavatory. If we see smoke coming from the lavatories, we will assume you are on fire and put you out. This is a free service we provide.


There are two smoking sections on this flight, one outside each wing exit. We do have a movie in the smoking sections tonight … hold on, let me check what it is … Oh, here it is; the movie tonight is “Gone with the Wind.”


In a moment we will be turning off the cabin lights, and it’s going to get really dark, really fast. If you’re afraid of the dark, now would be a good time to reach up and press the yellow button. The yellow button turns on your reading light. Please don’t press the orange button unless you absolutely have to. The orange button is your seat ejection button.

 

We’re glad to have you with us on board this flight. Thank you for choosing AlaskaAir, and giving us your business and your money. If there’s anything we can do to make you more comfortable, please don’t hesitate to ask. If you all weren’t strapped down, you would have given me a standing ovation, wouldn’t you!!!

 

  

Flyg · Humor · Resor
 
 
Eva

Eva

20 december 2011 12:31

Hej!
Det var ett mycket roligt högtalarmeddelande :)!

ha en bra dag!
kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

20 december 2011 20:58

Åhhh Sri Lanka.. Jag vill också ut och resa! Det låter så himla härligt. Synd bara att det skulle vara över julen..
Det såg så himla gott ut på dina bilder. Jag hinner tyvärr inte baka något i år. Det ska jobbas in i det sista..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

22 december 2011 11:15

Tur att man inte måste baka...

 
Eva i Aten

Eva i Aten

20 december 2011 21:06

Så kul, har det använts på riktigt alltså?
Mumsiga chokladbitar ser det ut som! Kan du skicka några till mig?!

En grannfru har jobbat som flygvärdinna på Olympic Airways för länge sedan, det var Onassis himself som anställde henne. Själv skulle jag bli flygledare en gång i tiden, men blev kär i Grekland istället...
Kram

http://evaiaten.blogspot.com

Helga

22 december 2011 11:14

Jag vet ju inte det, men antar det! Tänk om du blivit flygledare - livet kan ta oväntade vändningar - du hamnade i Grekland!

 
trollmor

trollmor

20 december 2011 22:35

Ha ha ..så kul. Låter som härligt med en resa till Sir Lanka. Våra grannar var där för några år sedan och fick se en massa trevligheter på bild sedan därifrån.

Må så gott

http://trollmor.webblogg.se

Helga

22 december 2011 11:14

Jag hoppas grabbarna ska få en fin resa!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

21 december 2011 10:30

Hej Helga. Tack för dagens första gapskratt den var klockren.
Hm så det är visum numer dit som gäller jaha där ser man nya grejor som händer.Chokladgodiskakan ser ju smaskig ut. LK Lite annorlunda julgrejs roligt med nya grejor tycker jag.
Ha en bra jobbardag då sen

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

22 december 2011 11:13

Tack för din kommentar! Visst är det kul med lite nytt blandat med tradition!

 
Åsa

Åsa

30 december 2011 11:08

Hemma från Sri Lanka nu. Det var en upplevelse. Vart ska sonen?
Vi slapp visum. Fick skriva en lapp på planet bara.

Ska läsa ikapp alla inlägg nu, sen är jag nog fit for fight igen. =)

http://wessand.blogg.se

Helga

5 januari 2012 10:31

Härligt att höra! Sonen fick fixa visum via internet men det var gratis om man sökte före 1/1...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards