Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

IKEAS julbord - Jättegott sa Tina Nordström...

Av Helga - 16 december 2011 08:30


Igår fick bloggen vila - det fanns annat att göra...


Först var jag på Uppsalas största shoppinggalleria Gränby centrum och köpte de sista julklapparna. Jag slog in det sista i julpapper också. Skönt att ha den biten avklarad!


Sen var det träff med kollegor från orten på IKEA. Vi försöker träffas ungefär en gång per månad och den här gången var vi sju stycken som åt IKEA´s julbord tillsammans. Maten var helt OK men särskilt gott tyckte vi att de kalla rätterna smakade! Priset är 99:- om man är IKEA family-medlem. Tina Nordström har varit med och förnyat julbordet i år...


 


Sen drabbades jag av paltkoma och tog mig aldrig ur den under kvällen   


Jobbservern brukar bli överbelastad när de flygandes scheman släpps en gång per månad. Igår var det dags igen men nu hade man spärrat tillgång till hemsidan från andra datorer än de på jobbet. Vi som var lediga fick snällt vänta tills idag. Det fungerade - ingen server-breakdown och nu på morgonen har jag fått mitt efterlängtade schema för januari. Dags att planera livet i början av 2012...


 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2011 12:54

Hej Helga. Så trevligt det låter med träff på julbordet billigt var det med 99 för ett julbord de måste ha n mycket folk då Vi har ju ett Ikea här och kanske skulle man pröva det då Grannfrun behöver komma ifrån efter nattens nyheter (det är inte kissekatterna som lever om det knackade på dörren)och det var sorgliga nyheter

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

18 december 2011 18:08

Bra idé att ta med henne ut. Det var inte så farligt mkt folk...

 
Filifjonkan

Filifjonkan

16 december 2011 15:52

Ohh gudars Helga hoppas du inte är på jobbet Arlanmdakan ju inte skicka sina plan strömlöst! Jösses..

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Helga

18 december 2011 18:07

Jag hade tur och var hemma då men hörde om strulet från kollegorna.

 
strömma

strömma

16 december 2011 20:23

Det lät som en trivsam dag med bla. julbord med kollegor. Gränby Centrum ser säkert annorlunda ut nu mot när jag bodde i U-sala i slutet av -90 talet. Dom byggde om övervåningen då bla.
Det är ingen barnlek att gå runt där och inte på Ikea heller :-).
Närmaste Ikea för oss finns i Sundsvall och det är kanske tur det *ler*.

Önskar dig en fin helg
strömma

http://lojrom-vittvin.blogspot.com

Helga

18 december 2011 18:06

Ja, Gränby C är mkt större nu med fler butiker...

 
wiper

wiper

17 december 2011 09:56

Sist vi var på IKEA så höll dom på att plocka fram till detta julbord och det såg fantastiskt ut. Härligt att ni ätit av det och man fick veta lite hur det smakade.

Skönt att du fått ditt schema och kan planera för 2012

Ha en jättefin lördag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

18 december 2011 18:04

Ja, det var helt OK!!

 
Kimmie

Kimmie

17 december 2011 16:40

Några vänner har varit på IKEA och ätit julbord och de vara jättenöjda.
Man kan då inte klaga på priset.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

18 december 2011 18:03

Kul att alla kan ha råd...

 
Hannele på Hisingen

Hannele på Hisingen

17 december 2011 17:22

är palt got eller inte.....

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

18 december 2011 18:03

Pitepalt kan vara OK!Kanske inga mängder dock...

 
Eva i Aten

Eva i Aten

18 december 2011 00:05

Ikea säljer inte Paradis chokladaskar i år här i Grekland, så de står inte högt i kurs bland oss svenskar nu...! Men om de skulle servera svenskt julbord skulle vi allt förlåta dem!

http://evaiaten.blogspot.com

Helga

18 december 2011 18:01

Haha... hoppas de bättrar sig ;)

 
Ingen bild

Ammis

18 december 2011 06:31

Julbord är tyvärr nått jag inte gillar....inte mkt iaf. Jag är sååå livrädd för att bli magsjuk och det blir för mkt mat på en o. samma gång så det blir liksom matkollision i hjärnan. Ha en skön fjärde advent. krAMelikram

Helga

18 december 2011 18:00

Usch ja, det kan bli riktigt äckligt! Jag äter inte så många sorter nuförtiden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Ovido - Quiz & Flashcards