Snurra du min värld- flygvärdinnans vardag

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Nu ska jag sitta ner...

Av Helga - 21 november 2011 16:30

Idag har det varit en lång flygdag som började med revelj hemma kl. 04.10


Den första flygningen gick till en Europeisk huvudstad och där rådde dimma på morgonen så vi fick en ganska rejäl försening. På väg dit gick allt bra ändå men på hemvägen hade vi många passagerare som fick problem att nå sina anslutningar så då fick vi lite jobbigare... Några resenärer skulle t ex till St. Petersburg men missade dagens enda anslutning dit från Arlanda. De fick bokas om via Helsingfors och var inte så glada för det.


Sen bar det av norrut och jag har nu kommit till ett hotell igen. Nu ska jag bara slappa resten av kvällen för att orka med ännu en tidig start imorgon. En sväng på stan för att hitta en lämplig middag ska det iaf bli.


Frukost och lunch har intagits ombord idag så det ska bli gött att få sitta ner och äta den här gången


 
 
tant Hannele på Hisingen

tant Hannele på Hisingen

21 november 2011 20:40

Grattis på namnsdagen!

http://hannelesparadis.blogspot.com

Helga

23 november 2011 12:11

Tack Hannele!!

 
Ingen bild

-Nena-

21 november 2011 22:16

Jag hoppas att du hittade ett bra ställe där du kunde sitta ner i lugn och ro.
Lite skönare att sitta ner och äta ;)

Ha det bra i luften i morgon!

Helga

22 november 2011 15:42

Det blev sittning på hotellrummet ;)

 
wiper

wiper

22 november 2011 09:22

Ser att du har fullt upp och jag förstår att det krånglar till sig ibland för alla måste ju vara uppkopplade hela tiden numera. Sist jag flög så kände jag inte igen mig för flyterminalen var nu en arbetsplats där det satt fullt med folk och jobbade med sina lap tops. Sen fick man checka in sitt bagage själv och jag klarade då inte av självbetjäningen. Nu skulle det nog gå lättare tror jag.

Hoppas du fick sätta dig i lugn och ro och äta.

Ha en fin arbetsdag in the air
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Helga

22 november 2011 15:41

Det är både på gott och ont med tekniken...

Jag fick en skön vilsam kväll med ceasarsallad från ett take-away ställe.

 
trollmor

trollmor

22 november 2011 09:52

Fullt upp ser jag. Det är alltid retfullt för alla när det blir förseningar. Tursamt har jag sällan blivit ut för det så mycket.
Kram ewa

http://trollmor.webblogg.se

Helga

22 november 2011 15:40

Det är ju ändå väldigt sällan, men dimman har ställt till det en del de senaste dagarna.

 
Åsa

Åsa

22 november 2011 11:04

Fy så jobbigt. Vet ju själv hur segt det är när det blir oväntad väntan.
Är ni med där också och bokar om? Har nog lite dålig koll känner jag.

http://wessand.blogg.se

Helga

22 november 2011 15:39

Nej allt sånt sköter markpersonlen men så länge resenären är ombord på flygplanet hjälper vi till med den info vi har via kontakt med kontoret.

 
Eva

Eva

22 november 2011 20:28

Hej!
Å så irriterande, men inget man kan rå för. Fasiken jag kom ju till och med för sent med bil när det var sådan dimma. Inte konstigt att det händer det samma med flyg :)

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram

http://www.enangelsdagbok.blogspot.com

Helga

23 november 2011 12:08

Ja, vädret kan vara svårt att rå över...

 
Sussi

Sussi

22 november 2011 20:33

Förstår att dom var lite mindre glada över att ha missat sitt anslutningsplan men så är det ibland, tyvärr. Tur det finns andra vägar..

Hoppas du fick dig lite vila tillslut

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Helga

23 november 2011 12:07

Det är säkerrt irriterande men ibland går dte inte att göra på annat sätt...

 
Kimmie

Kimmie

22 november 2011 21:01

Det har varit mycket dimma senaste tiden, här i Malmö har den varit så tjock några dagar att jag varit blöt som om jag cyklat i regn när jag kommit fram. Trist när det strular till sig när man ska åka vidare.

http://kimmietid.blogspot.com

Helga

23 november 2011 12:06

Oftast går det bra att starta och landa ändå pga bra hjälpmedel på flygplan och flygplatser, men det kan bli lite förseningar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helga - Söndag 14 jan 14:27

Det blir inga fler inlägg här på bloggen (iallafall inte inom överskådlig tid) men kolla gärna in min matblogg Hillas matprat här på bloggplatsen eller min Instagram Hillas foto. ...

Av Helga - 20 december 2022 18:33

Här kommer årets uppdatering från mig.   Förra vintern hade vi ju mycket covidrelaterade problem i Sverige fortfarande. Nyårsafton fick vi fira ensamma hemma och inte med våra trevliga vänner. Detta då jag hade flugit med en kollega som konstater...

Av Helga - 6 december 2021 16:08

Här kommer den årliga uppdateringen från mig.    Fortfarande jobbar jag inom flyget och efter en lugn tid, under första delen av pandemin, ökade flygtrafiken och arbetstiden fr o m juni månad. Det känns som att folk reser mycket nu igen, men i oc...

Av Helga - 26 december 2020 16:16


Det börjar bli tradition att jag uppdaterar bloggen en gång kring jul. I övrigt blir det ingenting skrivet här, men min andra blogg "Hillas matprat" lever i maklig takt... Vill du se mina foton kan du kika in på instragram och kontot "hillasfoto". ...

Av Helga - 21 december 2019 14:02


Så har snart ännu ett år passerat och jag tänkte att en uppdatering kunde vara på sin plats...   Året började med en fantastisk resa till Madeira med dottern. En vecka med vandringar och upptäcktsfärder och skönt sommarväder gjorde oss båda gott....

Presentation

snurra.helga@gmail.com

Translate

62 besvarade frågor
Blogglista.se
BloggRegistret.se

Senaste inläggen

Om jobbet...

 

Mitt hem...

 

 

Resor...

 

Humor

 

Min familj...

 

Trädgård...

 

Matlagning...

 

Tidigare år

Kategorier

Skriv recensioner, tjäna pengar

Länkar

Arkiv

Sök i bloggen

Top Blog Area

Var kommer besökaren ifrån?

Google Analytics

RSS

Buzzador

Blogg Topplista

Blogg100

”Blogg100

Skapa flashcards